سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: طبیعت نماز از آن جا که انسان را به یاد خدا و  نیرومندترین عامل بازدارنده یعنی اعتقاد به مبدأ و معاد می‌اندازد، دارای اثر بازدارندگی از فحشا و منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امروز در جمع دانش آموزان متوسطه اول دبیرستان ایثار برازجان، اظهار داشت: یکی از آثار مهم نماز، جلوگیری از گناه است.

امام جمعه برازجان افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: «أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهی‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ» یعنی نماز را برپا دار، که نماز انسان را از زشتی‌ها و گناه باز می‌دارد.

وی ادامه داد: طبیعت نماز از آن جا که انسان را به یاد خدا و نیرومندترین عامل بازدارنده یعنی اعتقاد به مبدأ و معاد می‌اندازد، دارای اثر بازدارندگی از فحشا و منکر است.

حجت الاسلام مصلح، یکی دیگر از آثار بسیار مهم نماز را قرب به خداوند برشمرد و گفت: در روایتی امام علی (ع) فرمودند: «الصَّلاةُ قُربانُ کُلِّ تَقِیٍّ»، یعنی نماز وسیله تقرب هر پرهیزگاری به خداوند است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آثار بسیار مهم نماز، گناه زدایی است، عنوان کرد: نماز وسیله شستشو از گناهان و مغفرت و آمرزش الهی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha