دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1070760
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
غ

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان در راستای جهاد تبیین، رفع شبهه از اذهان نسل جوان و مردم به چهار سوالی که از ایشان شده بود پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین امام جمعه کاشان امروز در جمع خبرنگاران در راستای جهاد تبیین و رفع شبهه از اذهان نسل جوان و مردم به چهار سوال علت دشمنی امریکا، ارتباط با چین و روسیه، زنان کم حجاب و چرایی عدم قیام ارتش در زمان شاه پاسخ داد.

امام جمعه کاشان، در پاسخ به این سؤال که علت دشمنی آمریکا با ما برای چیست؟ اظهار داشت: اصل این دشمنی به شیطان که در مقابل ولایت الهیه تواضع نکرد بر می گردد.

وی، ادامه داد: در طول تاریخ شیاطینی از جن و انس در مقابل تمام انبیا ایستاده اند همانطور که معاویه در مقابل امیرالمومنین (ع) و یزید مقابل امام حسین (ع) ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود : امروز مقابل دستگاه با عظمت امام زمان (ع ) که همان ولایت الهیه است، آمریکا و صهیونیست بین الملل و اذناب آنها است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: ولی فقیه به نیابت حضرت صاحب الامر(عج) ولایت الهیه را اجرا می کند که در مقابل آن دستگاه جبار و شیاطین جن و انس قرار دارد. پس جنگ امریکا با ما ولایت الهیه است.

وی، همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا ایران اسلامی با چین و روسیه ارتباط دارد ولی با کومله، اسرائیل و داعش... جنگ دارد، چیست؟ بیان داشت: کافر از نظر قرآن دو گونه است در سوره ممتحنه آیات هفت و هشت به این سؤال جواب داده است. قرآن می فرماید، اگر کافری با شما جنگ نداشت شما با آنها روابط داشته باشید و مسالمت آمیز با آنها برخورد کنید، اما اگر کافر مسلح شد و با ما وارد جنگ شد باید با او بجنگیم.

امام جمعه کاشان در پاسخ به سؤالی در رابطه با خانم های بدحجاب، یادآورشد: ما در دین خود اصول و فروعی داریم، اصول دین توحید، عدل، نبوت، امامت و معاد می باشد و فروع دین هم داریم مانند نماز و روزه و حجاب، که جزو ضروریات دین است. کسی نمی تواند منکر اصل حجاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: بین کسانی که اصول دین را قبول دارند افرادی داریم که در فروعات سستی می کنند، کسی که اصولش صحیح است و حجابش کامل نیست به تعبیر مقام معظم رهبری نمی توانیم بگوئیم که از دایره انقلاب و قطاری که در مسیر ظهور حرکت می کند خارج است.

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: قطار در مسیر ظهور پیش می رود و در این انقلاب و قطار انسان های قوی و ضعیف از نظر ایمانی وجود دارند. این ها در جبهه حق هستند که فروع آنان در بعضی موارد سست است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا ارتش قبل از انقلاب علیه آمریکا و انگلیس قیام نکرد، اظهار کرد: حکومت دست نشانده شاه به عنوان ژاندارم منطقه برای اجرای فرامین آمریکا در سرکوب آزادی خواهان منطقه اسلحه و امکانات در اختیارش قرار گرفته بود.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha