شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تقویت حس وطن‌دوستی در دانش‌آموزان باعث خواهد شد در زمینه فرهنگ‌سازی برای کاشت نهال و حفاظت از منابع طبیعی اقدامات موثری رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام علی پوررادی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز در دیدار با سیروس داودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب برای حفظ طبیعت و منابع طبیعی در بین دانش‌آموزان، اظهار داشت: تقویت حس وطن‌دوستی در دانش‌آموزان باعث خواهد شد در زمینه فرهنگ‌سازی برای کاشت نهال و حفاظت از منابع طبیعی اقدامات موثری انجام دهیم.

وی با اشاره به آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، افزود: عملی کردن پویش «هر دانش‌آموز، یک نهال» در راستای تحقق این طرح بسیار ثمر بخش خواهد بود، چرا که دانش‌آموزان با علاقه خاصی این امر خداپسندانه را انجام خواهند داد و نسبت به حفظ و نگهداری آن نیز مسؤولیت‌پذیر و کوشا خواهند بود.

حجت‌الاسلام پوررادی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های تریبون‌ها، مساجد و صدا و سیما جهت تحقق این امر مهم و مبارک استفاده کرد و با آموزش درست به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی قدم‌های موثری برداشت.

وی بر آمادگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای مشارکت در عرصه آموزش، فرهنگ‌سازی و تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور تأکید کرد و گفت: ایجاد پویش‌ها، مسابقات و سایر خلاقیت‌های هنری در نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی بسیار مؤثر است و ما در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

سیروس داودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی نیز بر نقش ویژه آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت دانش‌آموزان و خانواده‌ها در این طرح بزرگ مردمی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان منابع طبیعی برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح به همیاری مردم و دیگر دستگاه‌های دولتی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ۹ نهالستان منابع طبیعی استان در راستای اجرای این طرح بزرگ آماده‌سازی شده‌اند، یادآور شد: آذربایجان شرقی با دارا بودن ظرفیت‌های بالفعل، نقش قابل توجهی در تحقق این طرح بزرگ جهادی ایفا خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته درختکاری امسال خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام می‌شود و در هفته درختکاری آماده همکاری‌ها با اداره‌کل آموزش و پرورش استان در راستای نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و حفظ طبیعت در بین دانش‌آموزان آذربایجان شرقی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha