شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زلزله سوریه

حوزه / فرمانده پایگاه بسیج اساتید حوزه علمیه همدان، گفت: بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان، از هر گونه کمک به مردم سوریه و ترکیه که درگیر زلزله هستند، فروگذار نکرده و برای کمک رسانی در این عرصه آمادگی خود را اعلام می‌کند.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو فرمانده پایگاه بسیج اساتید حوزه علمیه همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به وقوع زلزله در سوریه و ترکیه و کشته شدن تعدادی زیادی از مردم این دو کشور، اظهار داشت: یک هفته از زلزله مرگبار سوریه و ترکیه می‌گذرد، اما سیاست دوگانه غربی‌ها در امداد رسانی به ترکیه و امتناع از کمک به مردم مظلوم سوریه، باری دیگر تو خالی بودن شعارهای عوام فریبانه و جنس انسانیت این کشورها را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه بی‌تفاوتی حکومت‌های عربی و عدم حمایت و امداد شیوخ خلیج فارس بر رنج مردم سوری افزوده است، گفت: دست چُدنی و قیافه ستمکارانه آمریکایی‌ها در حوادث تلخ سوریه به خوبی مشهود بود و تحریم‌های ظالمانه علیه مردم آواره و بی‌خانمان این کشور، انسانیت را از آن‌ها ربوده است.

حجت الاسلام یوسفی، با تأکید بر اینکه مردم ایران ایران اسلامی، همیشه و در همه حال کمک‌رسان هم نوعان خود بوده و هستند، یادآور شد: مردم بصیر، کریم و با انفاق ایران اسلامی، مردم زلزله زده دو کشور دوست را تنها نگذاشتند و تفاوتی بین این دو برای آنها وجود نداشت و لذا باید گفت این اقدام آنها برگ زرین دیگری در تاریخ و تأکیدی بر احسان و جود ملت ایران است.

وی افزود: در این بین بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان، از هر گونه کمک به دو کشور آسیب دیده فروگذار نکرده و برای کمک رسانی در این عرصه آمادگی خود را اعلام می‌کند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت آیت الله دامغانی(ره)، عزم مسئولان تقریب مذاهب بر ایجاد انسجام کشورهای اسلامی در امداد رسانی را زمینه ساز مدیریت بحران در سوریه دانست و خاطرنشان کرد: از وزیر امور خارجه می‌خواهیم پیگیری و مطالبه جدی حقوق از دست رفته مردم سوریه از طریق مجامع بین المللی را به صورت جدی پیگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha