دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار

حوزه/ از نظر اسلام جهل، فقر و ظلم عامل سقوط و انحطاط جامعه است، در نظام اسلامی باید عدالت حاکم شده و تبعیض و ظلم وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و هیئت امناء امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر این که نباید در جامعه اسلامی فقر وجود داشته باشد، خاطر نشان کردند: حضرت امام (ره) برای ریشه کن شدن فقر در جامعه دستور تأسیس کمیته امداد به عنوان شجره ای طیبه را صادر نمود، از این رو باید برنامه های شما با همان نیت پاک راستای اهداف امام راحل و جهت خدمت رسانی به مردم به ویژه مردم محروم و مستضعفین باشد.

این مرجع تقلید در ادامه افزودند: از نظر اسلام جهل، فقر و ظلم عامل سقوط و انحطاط جامعه است. در نظام اسلامی باید عدالت حاکم شده و تبعیض و ظلم وجود نداشته باشد. آگاهی و دانش سبب ریشه کن شدن جهل می گردد و باید فقر جایخود را به رفاه بدهد. اسلام برای ساختن یک جامعه متعالی و برومند سعی می کند که این نقایص را از بین ببرد.

ایشان در ادامه با اشاره به وضعیت معیشت و گرانی مایحتاج مردم افزودند: مردم به ما مراجعه و مشکلات خود را برای ما بیان می‌کنند، ما هم وظیفه داریم مشکلات و درددل‌های مردم را به گوش مسئولان برسانیم و از آنها بخواهیم با همت و تلاش مضاعف در جهت برطرف نمودن این مشکلات اقدامات اساسی انجام دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که همه افراد در جامعه اسلامی باید از زندگی نسبتا مرفهی برخوردار باشند، اظهار داشتند: اقدامات کمیته امداد در خدمت رسانی بسیار چشمگیر و بزرگ است و در جهت ریشه کن نمودن فقر و کمک به محرومان، از آغاز تأسیس منشاء خدمات و برکات فراوانی بوده‌است.

معظم له با اشاره به اقدامات کمیته امداد در خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر خاطر نشان کردند: فعالیت های شما در ایجاد اشتغال، تامین مسکن اقشار محروم جامعه، رسیدگی و حمایت از خانواده های مددجو بسیار مهم و چشمگیر است و این توفیق بزرگی است که خداوند نصیب شما نموده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان این دیدار ضمن دعای خیر فرمودند: شما باید خدمات صورت گرفته از آغاز تاسیس کمیته امداد تا به امروز را بیان کنید تا مردم از اقدامات و فعالیت‌های شما آگاه شوند. امیدواریم توفیقات بیشتری نصیب در خدمت رسانی به مردم که به فرموده امام سجاد (علیه السلام) بهترین و افضل اعمال در نزد خداوند است نصیب کمیته امداد شود و در این راه گام‌های موثر و مفیدی بیشتری برداشته شود.

شایان ذکر است: در ابتدای این دیدار آقای حجت الاسلام والمسلمین کازرونی رئیس هیئت امناء و آقای سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد گزارشی از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha