یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اختتامیه دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: اهل سنت در بسیاری از مسئولیت های اجرایی و سیاسی استان در زمینه های مختلف فعال هستند و این از برکات نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آخوند عبدالباسط نوری زاد امروز چهارشنبه در اختتامیه دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با گرامیداشت فرا رسیدن ایام مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان کرد: یکی از آرزوهای ما داشتن حکومت اسلامی و نشأت گرفته از موازین اسلامی و قرآنی بوده است، یک حکومتی که با مضامین اسلامی و مفاهیم قرآنی کشور را حکومت کند؛ این آرزوی ماست که با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و خلف ایشان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) محقق شد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام گفت: خداوند در هر قرن یک شخصیتی را به عنوان احیاءکننده دین مبعوث کرده و به مردم معرفی می کند که امام خمینی(ره) از مصادیق این حدیث است، هر چند احکام الهی دشمنانی را از داخل و خارج دارد اما با رهبری داهیانه و کیاست و درایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نقشه های دشمن نقش برآب و معکوس شد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در کشور و ملت ما با رهبری امام و حضرت آقا، موازین الهی و قرآنی حاکم است که اگر اینگونه نبود، دشمنانی خواهیم داشت و به ما به این موضوع ایمان داریم.

آخوند نوری زاد گفت: با توجه به بررسی های انجام شده در کتب معاصرین، متأخرین و متقدمین، اساس اسلام در دو مقوله است که اول آن کلمه توحید و ایمان به وحدانیت خداوند و یکتا پرستی است و مقوله دوم توحید کلمه است.

وی وحدت را از ارکان رکین اسلام و اوجب واجبات دانست و ابراز کرد: اولین اقدام پیامبر گرامی اسلام بعد از بنای مسجد، اخوت و برادری بین مسلمانان بود و این بیانگر آن است که وحدت و اتحاد، از مهمترین و اساسی ترین موضوعات مهم در دین اسلام است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس بر تلاش و کوشش همگان به ویژه علمای اعلام و صاحبان نفوذ بین مردم، بر حفظ وحدت و دعوت مردم به اتخاد و همبستگی تاکید کرد و یکی از برکات نظام را تأسیس مجمع تقریب مذاهب است در سال ۱۳۶۸ه.ش دانست که در ایران به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این مجمع تأسیس شد و در ایران روز به روز بهتر و توسعه یافته تر شد.

آخوند نوری زاد به اهداف تقریب اشاره کرد و بر رفع بدبینی و شبهات بین پیروان مذاهب اسلامی تاکید کرد و گفت: ایران در جهان اسلام یکی از طلایه داران وحدت و تقریب بین مذاهب است که خدا را شاکریم ما را در این مسیر قرار داده است.

وی اظهار کرد: بعد از انقلاب، وحدت بین شیعه و سنی به نحو احسن صورت گرفته و به ویژه در این استان که برادروار زندگی کرده و با هم زیست می کنیم و در شادی و غم در کنار هم و یار و یاور هستیم.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با بیان اینکه ثمره وحدت و اتحاد را در استان گلستان می بینیم، افزود: اهل سنت در بسیاری از مسئولیت های اجرایی و سیاسی استان در زمینه های مختلف فعال هستند و این از برکات نظام است.

آخوند نوری زاد، آیت الله نورمفیدی رااز طلایه داران وحدت در استان گلستان خواند و پیرامون خدمات انقلاب گفت: خدمات انقلاب اسلامی به اهل سنت قابل احصاء نیست.

وی که از قضات دادگستری استان است، گفت: دشمنان این مسائل را هضم نمی کنند که چطور یک قاضی اهل سنت باشد و این نوعی تبلیغ مسموم دشمن است حال آنکه این نوعی وحدت و اتحاد است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس، آینده را از آنِ مسلمانان دانست و بر ایمان قوی، پرهیز از اختلاف بین مسلمانان و اطاعت کامل از ولی امر و رهبری تاکید کرد و اضافه کرد: خدا را شاکریم که رهبری فرزانه و دانشمند و دلسوز نسبت به امت اسلامی داریم و تحت زعامت ایشان سکنی می کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha