چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
معاونین

حوزه/ معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: در حوزه اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری کارهای درخشانی در سطح کشور انجام شده اما در عرصه مباحث فقهی و قرآنی این اندیشه‌های دفاعی کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست پایانی از سلسله نشست‌های علمی همایش بین المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری عصر چهارشنبه در سالن شهید چمران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و شخصیت‌های علمی برگزار شد.

صادقی بجستانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در این نشست اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در شرایط فعلی، عدم همراهی راهبردی و جامع نگرانه برخی اساتید و دانشگاهیان نسبت به روشنگری صحیح و مستند ابعاد و زوایای مرتبط با پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و متاسفانه برخی ضمن بیان اظهارات منبعث از جنگ ترکیبی و شناختی دشمن، فضای غالب را به سمت و سوی یأس و ناامیدی می‌برند و هیچ تلاشی هم بر شناخت حقیقت نمی‌کنند.

صادقی با بیان این که در مقابل، چهره‌های علمی پر امیدی هم هستند که بدون توجه به حاشیه‌ها و جنگ همه جانبه دشمن، در حال طراحی و اقدام رو به جلو می‌باشند، خاطرنشان کرد: جان مایه پیشرفت این سرزمین، در اندیشه‌های ناب و جامع‌نگر مقام معظم رهبری بیش از همه‌جا قابل مشاهده است، لذا باید با همه وجود نسبت به درک منظومه فکری ایشان اهتمام بیش از پیش داشته باشیم، در همین زمینه نیز دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی آماده همکاری و هم‌افزایی هدفمند با دیگر مجموعه‌هاست.

حجت الاسلام محمد ابراهیم روشن ضمیر معاون پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی، نیز تبیین اندیشه‌های دفاعی امامین انقلاب را رویداد مبارکی دانست و گفت: در حوزه اندیشه دفاعی کارهای درخشانی صورت پذیرفته، اما در عرصه مباحث فقهی و قرآنی این اندیشه‌ها ورود کمتری داشته‌اند.

وی گفت: همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری در امتداد برنامه‌ای است که برای حضرت امام(ره) صورت پذیرفت و منشأ برکات شد، آنجا نیز حدود ۶۰ موسسه علمی همکاری کردند و ۲۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسید.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، تصریح کرد: در حوزه اندیشه دفاعی کارهای درخشانی در سطح کشور انجام شده اما در عرصه مباحث فقهی و قرآنی این اندیشه‌های دفاعی کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه «امدادهای غیبی» از جمله موضوعاتی است که در عرصه اندیشه‌های دفاعی باید مورد تبیین و بحث قرار گیرند، افزود: امیدواریم این جلسه شروعی برای تبیین اندیشه‌ها و منشأ برکات و اثرگذاری برای دانشگاه و مجموعه‌های علمی قرار گیرد و در همین زمینه نیز آمادگی خود را جهت اقدامات مشترک علمی و پژوهشی پیرامون ارائه نسخه‌های کارکردگرایانه انقلاب اسلامی به ویژه تربیت نسل و جامعه زمینه ساز تمدن نوین اسلامی اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha