دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1071517
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰
مدرسه زینبیه پاکستان

حوزه/ مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه از مدرسه علمیه زینبیه پاکستان بازدید و با رئیس و طلاب این مدرسه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم سیده زهره برقعی و هیئت همراه از مدرسه زینبیه پاکستان با مدیریت خانم سهیره بتول از فارغ التحصیلان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها بازدید و برای طلاب این مدرسه سخنرانی کرد.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت باب الحوائج امام موسی بن جعفر علیه‌السلام و تشکر از استقبال طلاب، به اهمیت ماه رجب به عنوان ماه بندگی خداوند متعال اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: یکی از توصیه‌های اهل بیت علیهم‌السلام این است که برای حل مشکلات با هم گفتگو کنیم.

برقعی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید به نرمی سخن بگویید و در روایتی، امام موسی بن جعفر علیه‌السلام به یکی از فرزندان‌شان نصیحت می‌کنند: «پسر عزیزم، مبادا خداوند تو را در گناهی که از آن نهی فرموده ات، ببیند و مبادا تو را در عبادتی که به آن فرمان داده نیابد و بر تو باد که تلاش کنی و خویشتن را از کوتاهی در عبادت و فرمانبرداری خداوند بر کنار نداری؛چرا که خداوند آن گونه که حق عبادت اوست، عبادت نمی شود. و از شوخی دوری گزین؛زیرا آن، روشنی ایمانت را بزداید و از جوانمردی تو بکاهد و از بی قراری و بی حالی دوری گزین؛زیرا آن دو، تو را از نصیب دنیا و آخرت، باز دارند».

وی با اشاره به آیه شریفه «بَلِ الْإِنْسَانُ عَلَی نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ، بلکه انسان خودش از وضع خود آگاه است»، تصریح کرد: هر نفسی خودش می‌داند کوتاهی کرده و رعایت نمی‌کند و هر فردی خود را می‌شناسد.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها درباره حق همسایه و هم حجره ای‌ها و دوری از عجب و تعصب توصیه‌هایی داشت و در ادامه بیان کرد: امام موسی کاظم علیه‌السلام در ادامه روایت به فرزندشان توصیه می‌کنند از احساس تنبلی، سستی و کسالت دور باشد که اگر اینگونه باشد از بهره دنیا و آخرت دور خواهد بود؛ بنابراین مؤمن باید همیشه بانشاط و با انرژی باشد.

در ادامه، خانم افتخار یوسفی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام موسی بن جعفر علیه‌السلام، به اهداف این سفر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف سفر ارزیابی و ارتباط گیری با فارغ التحصیلان است.

معاون آموزش و تربیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها توصیه کرد: در مسیر تحصیل علم و دانش و کسب اخلاقیات و زیّ طلبگی تلاش کنید تا در مسیر پیشرفت و تعالی قرار بگیرید.

اجرای تواشیح، سرود دسته جمعی و غیره از جمله برنامه‌های طلاب این مدرسه در این دیدار بود.

در ادامه این دیدار، نشستی با حضور سرکار خانم برقعی و هیئت همراه با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تحسین خالد رئیس مدرسه زینبیه و خانم سهیره بتول مدیر مدرسه زینبیه برگزار شد که درباره فعالیت‌ها و گسترش تعامل دو مجموعه گفتگوهایی صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha