یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر/چهارمین روز ششمین نمایشگاه کتاب دین

حوزه/ برخی از غرفه داران حاضر در ششمین نمایشگاه کتاب دین ضمن گلایه از ضعف اطلاع رسانی در برگزاری این نمایشگاه، خواستار تقویت بُعد اطلاع رسانی عمومی در سطح شهر مقدس قم و نیز در رسانه های جمعی شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ایام برپایی ششمین نمایشگاه کتاب دین در محل دایمی نمایشگاه های استان قم فرصتی دست داد تا با برخی از غرفه داران در خصوص آثار عرضه شده آن ها در این دوره از نمایشگاه و نیز برخی مشکلات مربوط به حوزه چاپ و نشر کتاب به گفت و گو بپردازیم که مشروح آن در ادامه می آید؛

علی یزدیان، مسئول غرفه انتشارات اسراء با اشاره به این که به همت این انتشارات حدود ۳۳۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید عموم علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است، اظهار داشت: از این تعداد ۱۰ عنوان کتاب چاپ اول بوده که بیشترین استقبال نیز از تفسیر تسنیم حضرت آیت الله جوادی آملی صورت گرفته است.

علیرضا عقیقی بخشایش، مسئول نشر بخشایش نیز گفت: بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب به همت این انتشارات در این نمایشگاه عرضه شده که از این تعداد ۵۰ عنوان چاپ جدید است.

وی افزود: عمده فعالیت ما در عرصه های قرآنی است و در این دوره از سوی مردم و خانواده ها از کتب مربوط به تفسیر و شیوه های حفظ قرآن استقبال خوبی به عمل آمد.

وی بیان داشت: متأسفانه در زمینه برگزاری نمایشگاه، تبلیغات در سطح شهر کم بوده و حال آن که باید کاری کرد که عموم مردم و خانواده ها از برگزاری چنین نمایشگاه هایی اطلاع پیدا کنند.

احمد حسینی، مسئول غرفه انتشارات حضور نیز با اشاره به عرضه حدود ۶۰ عنوان کتاب از سوی این ناشر گفت: بیشترین استقبال از کتاب های کودکان و نوجوانان صورت گرفته است.

وی ضمن گلایه از این که تبلیغات خاصی برای برگزاری نمایشگاه صورت نگرفته است، افزود: به عقیده بنده در این شرایط باید زمینه ای فراهم شود که مردم هر چه بیشتر با مقوله کتاب و کتابخوانی اُنس بگیرند و برگزاری نمایشگاه کتاب تا حدی می تواند به تحقق این مهم کمک کند.

حجت الاسلام مهدی خانکی، مسئول غرفه انتشارات مکتب وحی که اختصاص به انتشار آثار علامه حسینی طهرانی دارد، نیز گفت: حدود ۷۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه کرده ایم که از جمله تازه های نشر می توان به آثاری همچون آموزه های معرفت، آموزه های ولایت و برخی کتب فقهی اشاره کرد.

وی افزود: البته فروش کتاب های اخلاقی به نسبت دیگر آثار بیشتر بوده است و این نشان می دهد که مردم به این مباحث علاقه مند هستند.

سیدصادق نجفی، مسئول غرفه انتشارات دارالتفسیر نیز ضمن اشاره به عرضه ۳۱۰ عنوان کتاب از سوی این انتشارات در نمایشگاه کتاب دین بیان داشت: عمده فعالیت ما مربوط به نشر آثار در محورها و موضوعات مهدوی است، البته برخی موضوعات عمومی و اخلاقی را نیز مدنظر قرار داده ایم، با این حال در این نمایشگاه استقبال مردم از کتب ادعیه به نسبت دیگر کتاب ها بیشتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات عدیده حوزه چاپ و نشر انتظار داریم که مسئولان حمایت بیشتر و بهتری از انتشارات و فعالان عرصه کتاب به عمل آورند و به این حمایت های حداقلی و ناکافی، بسنده نکنند.

سعید امین یاور، مسئول غرفه انتشارات دارالعرفان، ناشر آثار استاد حسین انصاریان نیز ابراز داشت: امسال حدود ۸۰ عنوان کتاب آورده ایم که ۴ عنوان آن کتاب جدید است که شامل تفسیر حکیم جلد ۱۶ و ۱۷و نیز جلد و دوم معانی الاخبار است. البته علاوه بر این ها، ترجمه های استاد انصاریان و کامل الزیارات نیز با استقبال خوب مردم در این دوره از نمایشگاه روبرو شد.

وی نیز خواستار تقویت بُعد اطلاع رسانی برای حضور گسترده تر مردم در این نمایشگاه شد و گفت: هر چقدر که ما در عرصه کتاب و کتابخوانی هزینه و سرمایه گذاری، نتایج مطلوب آن را در جامعه مشاهده خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha