دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بناری در نشست خبری همایش حوزه انقلابی

حوزه/ رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی المصطفی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی، با تیزبینی، دوراندیشی و آینده نگری، عمر خود را وقف در عرصه‌ای کرد که بسیاری افراد شناختی از آن نداشتند، مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، امروز به محورعلوم انسانی اسلامی در جمهوری اسلامی ایران مبدّل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین همت‌علی بناری، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه امروز یکم اسفند در سومین پیش همایش علوم انسانی در اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی که در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی علوم انسانی برگزارشد، در سخنانی اظهار کرد: با انقلاب اسلامی تحولی در نگاه به علوم انسانی در کشور ایجاد، و تاکنون مجلات و کتب فراوانی در این زمینه تدوین و منتشر شده است.

وی ادامه داد: بی‌شک یکی از پیشگامان عرصه علوم انسانی اسلامی، آیت الله مصباح یزدی است. شخصیتی که با تیزبینی، دوراندیشی و آینده نگری، عمر خود را وقف در عرصه‌ای کرد که بسیاری افراد شناختی از آن نداشتند و با تاسیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به محورعلوم انسانی اسلامی در جمهوری اسلامی ایران مبدل شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی با اشاره به توانمندی آیت‌الله مصباح یزدی در زمینه اسلام شناسی و فهم عمیق از دین و اسلام ناب، ابرازکرد: اولین آثار این بزرگوار در عرصه معارف قرآن در حوزه علوم انسانی است. ایشان از معدود شخصیت‌هایی است که از نگاه بین‌المللی برخوردار بوده و فراسرزمینی فکر می‌کردند و با حضور در کشورها و کنفرانس‌های مختلف، به عرصه بین الملل و جهان اسلام اهتمام داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بناری با اشاره به دستاوردهای جامعةالمصطفی در عرصه علوم انسانی اسلامی، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی به عنوان یک نهاد حوزوی بین‌المللی رسالت مهمی در بازنشر جهانی علوم انسانی تولید شده در حوزه‌علمیه را داراست که باید در این زمینه کوشش بیشتری داشته داریم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha