سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جلسه طلاب اسفراین، شیروان و فاروج

حوزه/ جلسه طلاب و فضلای شیروان، فاروج و اسفراین با حضور امامان جمعه این منطقه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در جلسه طلاب و فضلای شیروان، فاروج و اسفراین که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: خراسان بزرگ دارای ظرفیت های بسیاری است و بزرگان زیادی دارد که یکی از آنان، رهبر معظم انقلاب می باشد که افتخاری برای شیعه هستند.

وی ابراز داشت: حوزویان قبل از انقلاب در تنگنای بسیاری قرار داشتند و طاغوتیان حتی نمی گذاشتند طلاب، تشکلی برای خود داشته باشند؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، اجتماعات و تشکل های بزرگ حوزوی تشکیل شده که می تواند برای حوزه و مردم ایران، ثمرات بسیار بالایی داشته باشد.

سخنران این جلسه بیان داشت: حضور سه امام جمعه شهرهای شیروان، صفی آباد و اسفراین در این جمع، بسیار مبارک است و این اجتماعات می تواند منشأ خیرات و برکات باشد.

گزارشی از جلسه طلاب و فضلای شیروان، فاروج و اسفراین در قم

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در بخش پایانی سخنان خود به موضوع بعثت اشاره و خاطرنشان کرد: اسلام دارای ارکانی است که بعثت، رکن رکین اسلام است و غدیر رکن دوم، عاشورا رکن سوم و مهدویت، رکن چهارم اسلام است؛ بعثت در کنار غدیر و این دو در کنار عاشورا ناقص نمانده و فقط منتظر رکن چهارم اسلام که ظهور حضرت مهدی (عج) است، خواهیم بود تا این ارکان، کامل شوند.

حجت الاسلام موسوی، امام جمعه اسفراین نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به آیه ۳۳ سوره توبه، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ/ او کسی است که رسولش را به هدایت و دین حقّ فرستاد تا آن را بر همۀ ادیان پیروز گرداند و اگرچه مشرکان ناخوش دارند».

وی ابراز داشت: پیامبر اسلام (ص) آمد تا زمینه ساز جهانی شدن اسلام شود؛ اما دشمن دین خدا به انحاء مختلف نقشه کشیده است تا اسلام و انقلاب را ساقط نمایند و این دشمن با جنگ سخت به جایی نرسیده و در حال حاضر با جنگ نرم به جنگ با اسلام و انقلاب آمده است.

سخنران این جلسه خاطرنشان کرد: ما به عنوان فعالان فرهنگی و دینی وظیفه داریم تا اقدامات جدّی را دنبال کرده و با این حملات مقابله نماییم.

گزارشی از جلسه طلاب و فضلای شیروان، فاروج و اسفراین در قم

امام جمعه اسفراین بیان داشت: باید برای حمایت از دین و تقویت بنیه های دینی برنامه داشته باشیم و کار کنیم.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: دشمن برای سه موضوع مهم «خانواده»، «الگوهای دینی» و «مراکز آموزشی» برنامه ریزی کرده و تخریب آن را دنبال می کند.

وی ابراز داشت: امروز ناهنجاری های دیگری نیز در جامعه وجود دارد که ما به عنوان فعالان فرهنگی و دینی باید برای حل این معضلات، برنامه داشته و به میدان بیاییم.

حجت الاسلام تکمیلی، امام جمعه شیروان نیز در این جلسه اظهار داشت: امروز شهرهای ما خط مقدم فعالیت های فرهنگی است و باید از قم به شهرستان ها هجرت کرد و به میدان آمد.

وی ابراز داشت: قم شهر بسیار ارزشمندی است؛ اما نه برای زندگی؛ بلکه باید در این شهر تجهیز شد و به شهرستان ها برگشت و کار فرهنگی کرد.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: امروز نیازمند حضور نخبگان، فضلا و متخصصان در منطقه هستیم تا هر کدام از این بزرگواران، گوشه ای از کار را گرفته و به وظیفه خود عمل نمایند.

امام جمعه شیروان بیان داشت: امروز آنقدر کار و نیاز فراوان است که نخبگان و فضلا باید احساس تکلیف کرده و به منطقه خود برگردند و به وظیفه فرهنگی و دینی خود عمل نمایند.

حجت الاسلام تکمیلی اظهار داشت: امروز ۱۲۰ روستا در شیروان وجود دارد که قریب به ۲۰ روستا دارای روحانی است و نزدیک به ۱۰۰ روستای ما روحانی ندارد و دست نیاز خود را به سمت شما دراز می کنیم.

وی ابراز داشت: ما در دفتر امام جمعه شهرستان شیروان بیش از ۱۵ بخش مختلف را ایجاد کرده ایم و قریب به ۲۰۰ نفر در این بخش ها مشغول به کار هستند و اگر ۱۰ شب هم تشریف بیاورید، دفتر امام جمعه باز است و دوستان مشغول به فعالیت هستند.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: امروز فقط حضور تبلیغی در محرم و صفر فایده ندارد و جواب نمی دهد؛ باید این فعالیت ها و ارتباطات به صورت مستمر باشد تا بتوان جواب گرفت.

امام جمعه شیروان بیان داشت: در حال حاضر، ۳۳ هزار دانش آموز در شیروان مشغول به تحصیل هستند که طلاب متخصص باید وارد میدان شده و بتوانند با این دانش آموزان کار تخصصی دانش آموزی داشته باشند.

گزارشی از جلسه طلاب و فضلای شیروان، فاروج و اسفراین در قم

حجت الاسلام تکمیلی اظهار داشت: ایجاد قرارگاه گفتمان سازی از برنامه های ما در شیروان است که ۳۰ نویسنده را گردهم آورده تا بتوانند برای گفتمان سازی، طرح ها و نظرات خود را به رشته تحریر درآورده و بتوانیم از نظرات و طرح ها استفاده نماییم.

وی ابراز داشت: دست نیاز خود را به سمت فضلا و متخصصان دراز می کنیم تا با حضور در شهرستان، باری را به دوش گرفته و به رسالت طلبگی خود عمل نمایند.

همچنین حجت الاسلام علیزاده، امام جمعه صفی آباد نیز در این جلسه گفت: ما نیز همچون امامان جمعه شیروان و اسفراین، دست نیاز خود را به سمت طلاب و فضلا دراز کرده تا در منطقه حضور پیدا نمایند.

وی اظهار داشت: امروز ۴۷ روستا با ۸۰ مسجد در منطقه صفی آباد وجود دارد که فقط ۶ روحانی در منطقه حضور دارند و شاهد خلأ بسیاری هستیم.

سخنران این جلسه ابراز داشت: در حال حاضر، جهاد تبیین از ضروریاتی است که طلاب و فضلا باید به میدان آمده و در این زمینه قدم بردارند.

امام جمعه صفی آباد خاطرنشان ساخت: امروز پذیرش حوزه های علمیه آغاز شده و هر کدام از طلاب و فضلا باید برای جذب طلاب جدیدالورود تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha