پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: متولیان مسجد باید افراد صالح، شایسته و مؤمن باشند و برنامه‌هایی که در مسجد اجرا می‌شود هم باید سازنده، رشد دهنده و آموزنده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امشب در جمع نمازگزاران مسجد خضر برازجان، با بیان اینکه مسجد مرکز عبادت، بندگی خدا و اجتماع فرهنگی مسلمانان است، اظهار داشت: متولیان مسجد باید افراد صالح، شایسته و مؤمن باشند و برنامه‌هایی که در مسجد اجرا می‌شود هم باید سازنده، رشد دهنده و آموزنده باشد.

امام جمعه برازجان افزود: دین مقدس اسلام، به اتحاد و اجتماع مسلمانان اهمیت زیادی داده، چنان که قرآن می‌خواهد مردم اتحاد داشته باشند و از پراکندگی بپرهیزند.

وی گفت: اقامه نمازهای واجب، خصوصاً نمازهای یومیه به صورت جماعت از مستحبات مورد تأکید است.

حجت الاسلام مصلح، با نقل روایتی از پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا کند، هر رکعت از نماز آنان، ثواب ۱۵۰ نماز را دارد و اگر دو نفر اقتدا کنند هر رکعتی ثواب ۶۰۰ نماز دارد و هر چه این افراد بیشتر شوند، ثواب نمازشان بیشتر می‌شود تا به ده نفر برسند و زمانی که عده آنان از ۱۰ نفر گذشت، ‌ اگر تمام آسمان‌ها کاغذ و دریاها مرکب و درخت‌ها قلم و جن و انس و ملائکه نویسنده شوند، بازهم نمی‌توانند ثواب یک رکعت آن را بنویسند.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام سید روح الله جعفری به عنوان امام جماعت جدید مسجد خضر برازجان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha