یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بنیاد شهید

حوزه / مهدی متین‌پور گفت: نزدیک به ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز داریم که از این تعداد ۷هزار و ۳۶۵ نفر شهید و بقیه ایثارگر هستند. این تعداد رقم فرصت مناسبی برای ایده پردازی در هنر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ نشست خبری فراخوان «ایده روایت زن شهیده» امروز دوم اسفند در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. در این جلسه مهدی متین‌پور؛ سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و فرحروز فاتحی دبیر فراخوان حضور داشتند.

در ابتدای جلسه متین‌پور گفت: این فراخوان در راستای طرح موضوع توسط رهبری پیرامون الگوسازی برای زن مسلمان برگزار می‌شود. برای رسیدن به این خواسته نیاز به مصداق‌هایی بود که این فراخوان در این جهت قدم برمی‌دارد. نزدیک به ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز داریم که از این تعداد ۷هزار و ۳۶۵ نفر شهید و بقیه ایثارگر هستند. این تعداد رقم بسیار زیادی است که نشان از مشارکت زنان در امر مقاومت دارد.

وی افزود: این میزان زن شهید قادر است برای رشته‌های مختلف ادبی و هنری ایده داشته باشد. شش طرح برگزیده برای هر بخش فراخوان در نظر گرفته شده است که به هر یک ۲۰ میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد. قالب‌هایی که در آنها ایده‌ها عرضه می‌شوند در رشته‌های؛ فیلم، گرافیک، عکاسی، تصویرسازی، کمپین‌های تبلیغاتی، چیدمان حجم و سازه‌های سه بعدی، شعر، داستان کوتاه و بلند، صنایع دستی و ... خواهد بود. امیدواریم کارهای فاخری استخراج و تولید شود تا در بخش‌های هنری بتوانیم جریان‌سازی انقلابی داشته باشیم. لازم به ذکر است در حوزه ایده‌های برتر تا مرز پنج میلیارد تومان بودجه حمایتی در نظر گرفته شده است.

در ادامه نشست فاتحی دبیر فراخوان «ایده روایت زن شهیده» اظهار کرد: این فراخوان امری خلاقانه است و امیدواریم جریان‌سازی خوبی هم داشته باشد در خصوص اهمیت جایگاه زنان به یک کلام حضرت امام(ره) اشاره می‌کنم امام راحل(ره) بیان کردند اگر ما در سال ۴۲ زنانمان همانند سال ۵۷ در انقلاب حضور داشت مطمئنا همان سال ۴۲ انقلاب به پیروزی می‌رسید.

وی اظهار کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس نیز زنان نقش بسیار چشمگیری داشتند آنها در خانواده علاوه بر نقش مادری نقش پدری هم ایفا کردند همچنین در جامعه ایفاگر رسالت اجتماعی خود نیز بودند. زنان خرمشهری در ایام جنگ حتی در کنار رزمندگان جنگیدند این موضوع تا آخرین عملیات هشت سال دفاع مقدس (مرصاد) ادامه داشت.

فاتحی با اشاره به اینکه جذب جوانان هدف ویژه فراخوان «ایده روایت زن شهیده» است گفت: برای رسیدن به این خواسته بنیاد شهید از توانایی مردم استفاده خواهد کرد. فراخوان این رویداد از چهارم بهمن شروع شده و تا ۱۴ اسفند ادامه خواهد داشت البته پیشتر مهلت ارسال آثار چهارم اسفند در نظر گرفته شده بود اما به دلیل استقبال این زمان تمدید شد.

وی بیان کرد: داوری‌ها در دو مرحله انجام می‌شود مرحله اول شکل ابتدای دارد اما در مرحله دوم داوری‌ها شکل تخصصی به خود خواهد گرفت. شهدا و ایثارگران مورد نظر این فراخوان تنها به دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود بلکه همه شهدا و ایثارگران انقلاب را در بر می‌گیرد. قرار بود این رویداد به صورت بین‌المللی برگزار شود اما چون فرصت نداشتیم امسال به صورت ملی آن را شاهد خواهیم بود و از سال آینده مطمئناً شکل بین‌المللی خواهد داشت. ۲۲ اسفند نیز اختتامیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha