یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مناجات شعبانیه سال 1401 در جوار شهدای تازه تفحص شده معراج شهدای اهواز

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه اگر پشتیبانی معنوی و عرفانی نباشد انسان در منزل اول یا دوم عقبگرد می کند، گفت: باید بنیه معنوی انسان تقویت شود اما چگونه؟ کلید اساسی و مهم آن "مرگ آگاهی یا ذکر الموت" است که علاوه بر صیانت، موجب پرواز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور شامگاه چهارشنبه در مناجات شعبانیه سال ۱۴۰۱ در جوار شهدای تازه تفحص شده در معراج شهدای اهواز اظهار کرد: تحول کبیر تحول در دل ها، جان ها و حقیقت انسانی است، یک سری تحولات هم پیرامون آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصل مسأله که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد تحول روحی در انسان ها بود، ادامه داد: اصل ماجرا در انقلاب اسلامی این مسأله بود، البته حوزه های دیگر همچون علمی، فرهنگی، زیرساختی خیلی مهم هستند و اقدامات انجام شده با عظمت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه قله تحولات در شهدا قابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: شهدا در این قلّه به اوج رسیده اند. دعا، مناجات و توسل برای رزمندگان شیرین بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ماه شعبان، مناجات شعبانیه و صلوات شعبانیه بنیه های اصلی سالک برای سالم ماندن در دار الابتلا است، گفت: در این محیط پر از مین باید معبر زد تا از روی آنها رد شد و به سلامت عبور کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر پشتیبانی معنوی و عرفانی نباشد انسان در منزل اول یا دوم عقبگرد می خورد، ادامه داد: باید بنیه معنوی انسان تقویت شود اما چگونه؟ کلید اساسی و مهم آن "مرگ آگاهی یا ذکر الموت" است که علاوه بر صیانت، موجب پرواز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه کلید دوم تقویت بنیه معنوی محبت به خداوند متعال است، اظهار کرد: "رفاقت با اولیای الهی" و "خدمت به خلق و گره گشایی" دو کلید دیگر هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در خلال سخنرانی خود به خاطره گویی از ایام هشت سال دوران دفاع مقدس و معنویت های خاص در میان رزمندگان پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha