شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ برگزاری آزمون استادی حوزه علمیه بوشهر

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری آزمون استادی و ارتقای استادی در حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: این آزمون شامل دو بخش کتبی و ارائه است و حدود ۳۷ نفر از استان در آن شرکت داشتند.

حجت الاسلام مهدی نعمتی معاون آموزش حوزه علمیه استان بوشهر پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر از برگزاری آزمون استادی و ارتقای استادی در حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: این آزمون شامل دو بخش کتبی و ارائه است و حدود ۳۷ نفر از استان در آن شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه سه نفر از اساتید حوزه علمیه قم برای برگزاری این آزمون به بوشهر سفر کرده اند، گفت: آزمون استادی و ارتقای استادی در دو روز برگزار می شود و نتایج آن پس از بررسی و ارزیابی یک هفته دیگر اعلام می شود.

حجت الاسلام نعمتی ادامه داد: هر کدام از شرکت کنندگان که بتوانند در این آزمون نمره قبولی کسب کنند به عنوان استاد در مدارس علمیه شناخته می شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به تعداد اساتید فعال در حوزه علمیه استان ابراز داشت: در حال حاضر ۴۰ استاد و ۳۰ استادیار که عمدتا از طلاب هستند مشغول به تدریس در مدارس علمیه استان می باشند.

وی با بیان اینکه آزمون استادی و ارتقای استادی یک بار در سال برگزار می شود گفت: هفته آینده نیز آزمون شفاهی ویژه طلاب برگزار خواهد شد و در آن از حدود ۷۷ نفر از طلاب استان آزمون گرفته می شود.

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: آزمون شفاهی برای درس خارج، پایه ۱۰ حوزوی و نیز آزمون جامع سفیران هدایت توسط حوزه علمیه قم گرفته می شود اما آزمون شفاهی پایه های سه، ۶ و هشت توسط مدیریت حوزه علمیه استان انجام می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha