یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سردار موحد

حوزه/ فرمانده سپاه استان قم گفت: دشمن به خاطر قدرت و تأثیرگذاری سپاه درصدد ضربه زدن و حتی حذف آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار محمدرضا موحد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران بزرگترین پاسداران انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد: سپاه جزو اولین نهادهایی بود که بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شد و از همان دوران جوانان زیادی برای حفظ امنیت داخلی، حفاظت از شخصیت‌ها، مقابله با ضدانقلاب و جنگ هشت‌ساله وارد این نهاد مقدس شدند که تعداد زیادی از آن‌ها در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در صحبت‌های زیادی نسبت به اهمیت سپاه و تقویت آن تأکید داشته‌اند و سپاه نیز بر مفاد اساس قانون اساسی، وظیفه اصل خود را پاسداری از انقلاب اسلامی می‌داند.

وی دفاع از دستاوردهای انقلاب را وظیفه اصلی سپاه دانست و اظهار کرد: ازآنجایی‌که آرمان و هدف اصلی انقلاب اسلامی زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت است دستاوردهای انقلاب محدود به داخل کشور نمی‌شود و گستره آن هرسال مناطق بیشتری از جهان را درمی‌نوردد.

فرمانده سپاه استان قم، یادآور شد: احیای اسلام و آداب اسلامی، ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی، استقلال، آزادی، استکبارستیزی، ارتقای اخلاق و معنویت، دفاع از مظلومین و بسترسازی تمدن نوین اسلامی جزو دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران با تمام وجود تا زمان ظهور منجی عالم بشریت از انقلاب اسلامی به‌عنوان زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(ع) دفاع و پاسداری خواهد کرد.

فرمانده سپاه استان قم بابیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته شهدای پرشماری را تقدیم انقلاب، امنیت و آسایش مردم کرده است، گفت: سپاه پاسداران درصدد این است که با اجرای دقیق مأموریت‌ها، زمینه‌ساز ظهور شده و موانع آن را از پیش رو بردارد.

وی اهداف امام حسین (ع) از قیام عاشورا را موردتوجه قرار داد و افزود: امربه‌معروف و نهی از، اصلاح اجتماعی و حذف بدعت‌های باب شده در جامعه اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی و رضایت الهی چهار مورد از اهداف امام حسین (ع) بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در همین مسیر و مسلک گام برمی‌دارد.

موحد بابیان اینکه دشمن به خاطر قدرت و تأثیرگذاری سپاه درصدد ضربه زدن و حتی حذف آن است، گفت: نوآوری، ابتکار و انعطاف‌پذیری، روحیه جهادی، آمادگی همیشگی دفاع از مظلومین جزو ویژگی‌های سپاه است و این ویژگی‌ها سبب شده تا متناسب با هر تهدیدی تدابیر درستی اندیشیده شود و سپاه هرسال بالنده‌تر از گذشته مأموریت‌های خود را پیش ببرد.

فرمانده سپاه استان قم، تصریح کرد: قرار دادن سپاه در لیست گروهک‌های تروریستی جزو افتخارات ما است و نشان می‌دهد که سپاه مسیر تعریف‌شده در راستای پاسداری از مردم و نظام را به‌درستی دنبال می‌کند.

وی با اشاره به برخی از اقدامات جاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: قرارگاه حضرت معصومه (ع) بعد از زلزله خوی در این شهرستان مستقرشده و همچنان مشغول خدمات‌رسانی است.

موحد اضافه کرد: اعزام ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به اردوی راهیان نور، راه‌اندازی خانه‌های مهر، حمایت از خانواده افراد در معرض آسیب، توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی، اهدای ۹۵۰ سری جهیزیه، آماده‌سازی اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان، توزیع ده‌ها هزار بسته لوازم‌تحریر، حفر چاه و احداث مخازن آب و غیره بخشی از اقدامات پرشمار سپاه استان طی یک سال اخیر بوده است.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha