دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
الهی راد

حوزه/ عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: رفع نقاط ضعف کشور از جمله در عرصه اقتصاد، پیش نیاز تبیین کارآمدی نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین صفدر الهی‌راد در همایش «تبیین کارآمدی انقلاب اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب» که در سالن همایش مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان این که در کلیت حرکت انقلاب اسلامی چند مرحله وجود دارد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی این پنج مرحله را شامل می شود و مهم این است که بر این اساس در بستر انقلاب و برپایه اندیشه های انقلابی، باورهای اسلامی در جامعه پیاده سازی شود.

وی افزود: ما وقتی از دولت صحبت می کنیم منظور بدنه حاکمیت است که شامل قوه مجریه و دستگاه های آن، قوه مقنّنه و قضاییه می شود، ضمن آن که نهادهایی مثل صدا و سیما، نیروهای مسلح، حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش نیز به نوعی دولت هستند، چرا که مشروعیت خود را از نظام گرفته اند و در بدنه جامعه تأثیرگذار می باشند.

وی همچنین تأکید کرد: دولت اسلامی یعنی دولتمردن ما اولاً قوانین و حرکات آنها مبتنی بر اسلام باشد و ثانیاً هم این که از بُن دندان معتقد به اصول اسلامی باشند چرا که آن ها ارزش‌گذاری دولت را بر عهده دارند و برای پیاده سازی آموزه های ناب اسلامی، مشروعیت خود را از نظام اسلامی اخذ کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به این که از جمله مهم ترین الزامات تحقق تمدن نوین اسلامی، تولید فکر و اندیشه و نیز پرورش نیرو و کادرسازی است، گفت: البته باید توجه داشت که تولید فکر و اندیشه در عرصه های مختلف صورت می گیرد و لذا به خصوص در زمینه علوم انسانی و اسلامی نیازمند تقویت فعالیت پژوهشگاه ها و اندیشکده های حوزوی و دانشگاهی هستیم.

وی ادامه داد: تقویت نقاط قوت گام اول و رفع نقاط ضعف برای موفقیت ما در گام دوم یک ضرورت به شمار می رود و لذا باید از تجربه گذشته برای ساختن بهتر آینده به درستی استفاده کنیم.

وی افزود: جامعه اسلامی آن جامعه الگویی است که هم از حیث مظاهر مادی همچون اقتصاد، صنعت و رفاه شاخص های خوبی داشه باشد و هم این که بر اساس رویکرد معنوی، اعضای جامعه باورها و ارزش هایشان بر اساس مؤلفه های اسلام ناب محمدی (ص) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین الهی‌راد بیان داشت: در واقع باید رشد اقتصادی وجود داشته باشد که ما بتوانیم الگو ارایه دهیم، چرا که تا الگو نباشیم نمی توانیم داعیه بین المللی داشته باشیم.

وی همچنین به نقش مهم دانشجویان دغدغه مند و انقلابی در تحقق الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت اشاره کرد و افزود: ما باید در عرصه های مدیریتی و حاکمیتی نقاط ضعف موجود به خصوص در زمینه اقتصاد را رفع کنیم و کارآمدی های نظام را هر چه بیشتر تبیین نماییم.

وی در خاتمه با بیان این که ما نیازمند توسعه فعالیت های فکری در عرصه تشکیلاتی هستیم، گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر مجاهدت انسان های متدین و دغدغه مند در عرصه های مدیریتی است و این که از ظرفیت جوان مؤمن انقلابی در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم به درستی استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha