شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سخنرانی آیت الله فاضل لنکرانی در شانزدهمین جشنواره ربیع الشهادة

حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی در سخنانی در شانزدهمین جشنواره ربیع الشهادة به تبیین معنای عبارت مشهور «قتیل العبرات» پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله فاضل لنکرانی در سخنانی در شانزدهمین جشنواره ربیع الشهادة که همزمان با اعیاد ماه شعبان در کربلای معلی برگزار شد به بیان دیدگاه علمی جدید خود در تبیین معنای عبارت مشهور «قتیل العبرات» که در احادیث متعدد نسبت به امام حسین علیه السلام ذکر گردیده پرداخت.

این استاد حوزه با نقد تفسیرهای چهارگانه‌ای که تاکنون توسط علمای بزرگوار نسبت به این عبارت و معنای احادیث صورت گرفته، اظهار داشت: از مجموع روایات و قرائن موجود در آنها، استفاده می‌شود این عبارت بیان یک مقام الهی مختص به امام حسین علیه السلام است و خداوند متعال اشک بر آن حضرت را علامت ایمان کامل به خود قرار داده است. بنابراین معنای مشهور بر اینکه امام حسین علیه السلام کشته شد تا مؤمنین بر او تا قیامت گریه کنند صحیح نمی‌باشد.

شانزدهمین همایش علمی جشنواره ربیع الشهادة با حضور علما و صاحب نظران حوزه های علمیه نجف، قم، مشهد و جمع کثیری از شخصیت‌های علمی از بیوت مراجع عظام و مجامع علمی فرهنگی بین المللی و اندیشمندان از جهان اسلام و قاره‌های آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا در سالن اجتماعات خاتم الانبیاء (ص) صحن مقدس ابا عبدالله الحسین علیه السلام برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فداحسین IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 0
    بر خلاف بسیاری از سخنرانی های مهرجان، بسیار سخنرانی علمی و خوبی بود. کاش صدا وسیمای ایران هم این مهرجان و امثال این سخنرانی را پخش می کرد
  • ابوسجاد IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    3 0
    لله درّه عالما فقیها و خطیبا و کاتبا. ماشاءالله. ممتاز و رائع جدّاً سماحة آیة الله الفاضل اللنکرانی
  • علوی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    4 0
    کاش متن کامل بینات معظم له را بگذارید استفاده کنیم
    • فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِين CA ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      0 0
      ﷽🔹«امیدواریم که خدای تبارک و تعالی هر چه بیشتر ما را به حقیقت امامت و ما را به حسین بن علی و ائمه معصومین(ع) آشناتر و نزدیکتر بفرماید، ان شاء الله»(https://fazellankarani.com/persian/news/23830). آیت الله فاضل لنکرانی فرمودند:« از مجموع روایات و قرائن موجود در آنها، استفاده می‌شود این عبارت بیان یک مقام الهی مختص به امام حسین(ع) است و خداوند متعال اشک بر آن حضرت را علامت ایمان کامل به خود قرار داده است.»🔹این یک مقامیست با معرفت! علی(ع) گفت:«معرفت به ما كارى است سخت و دشوار، آن را جز عبدى كه خداوند قلبش را براى ايمان امتحان كرده تحمل نمى‏كند، و حديث ما را فرا نگيرد جز سينه‏هاى امين، و عقل‏هاى متين.» امام را باید شناخت! 🔸«ما از 🇱🇧 به همه 🌏 می گوییم، امام ما، رهبر ما، آقای ما، عزیز ما و حسین ما در این زمان، حضرت آیت الله العظمی امام سید علی حسینی خامنه ای (دام ظله) است!»( mshrgh.ir/991435) 🔸خانواده های شهدای مسلمان/مسیحی ما دوست و دشمن شناسند! حق و رهبر شناسند! ✿ در مستند «حواریون شهید»، مادر شهید روبرت لازار میگوید(https://khl.ink/f/31734):«به همه می‌گفتم. رهبر مال من هم هست. مگه فقط برای مسلمون‌هاست؟ برای همه است». و چشم برادرِ شهید اشک میریزد! «گفتم یا صاحب‌الزمان! خبر برادرم رو برام بیار؛ زنده یا شهید» «پنجشنبه بود که از معراج خبر آوردند برادرم برگشته و فردا با ۱۰۰۰ شهید تشییع میشه. فرداش روز قدس بود. مادرم از هیچی خبر نداشت. به دلش الهام شده بود. رفته بود نماز جمعه برای تشییع. غوغایی بود اون روز. هیچ تشییعی این‌جوری نشده بود. کلی از هم‌محلی‌های مسلمون اومده بودن تشییع جنازه‌ی برادرم.» ✿ این یک مقامیست، برای محسنِ با معرفت (https://hawzahnews.com/xbJQC)! «وَإِذَا سَمِعُوا مَا أُنْزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَى أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ | وَمَا لَنَا لَا نُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَمَا جَاءَنَا مِنَ الْحَقِّ وَنَطْمَعُ أَنْ يُدْخِلَنَا رَبُّنَا مَعَ الْقَوْمِ الصَّالِحِينَ | فَأَثَابَهُمُ اللَّهُ بِمَا قَالُوا جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَذَلِكَ جَزَاءُ الْمُحْسِنِينَ». 🔺«برخی‌ها خیال می‌کنند عاشورا برای عبرت است نه برای عَبره، اما سالار شهیدان فرمود من برای دو چیز شهید شدم؛ هم برای عِبرت و هم برای عَبره!» (https://rasekhoon.net/media/show/1395323) 🔺ما أكثَرَ العِبَرَ وَ أقَلَّ الاِعتِبارَ! ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم! 🇮🇷🌏🇵🇸
  • 0912....985 IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    2 0
    خیلی عالی. احسنتم
  • سامان IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    2 0
    الحمدلله که چنین فقها و علمای بین المللی داریم