چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دانش طلب

حوزه/ حجت‌الاسلام دانش‌طلب گفت: به مناسبت نیمه شعبان مبلغ دینی و کارشناس مهدویت به مساجد روستایی و مناطق محروم اعزام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی دهه مهدویت با تبریک اعیاد شعبانیه و نزدیک شدن به نیمه شعبان، اظهار داشت: به مناسبت نیمه شعبان برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی بسیاری در استان برگزار می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌های ویژه نیمه شعبان، افزود: یکی از برنامه‌های مناسبتی ویژه نیمه شعبان برگزاری دوره‌های مقدماتی «معارف مهدوی» توسط بنیاد مهدویت است.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب اضافه کرد: برای برگزاری هر چه‌بهتر و باشکوه‌تر برنامه‌های نیمه شعبان باید تمام دستگاه‌ها ازجمله شهرداری و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در استان پای‌کار بیایند.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال مسابقه کتاب‌خوانی «در امتداد ظهور» یکی از برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری و دیگر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی‌شده است.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب تصریح کرد: سه‌شنبه‌های مهدوی و اعزام کاروان شادی به مناطق مختلف به همت تشکل‌های مردمی، گروه سرود و سخنرانی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در روز نیمه شعبان است.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از مهدی یاوران فعال با هماهنگی بنیاد مهدویت، دیدار مهدی یاوران با نماینده ولی‌فقیه در استان و آذین‌بندی و فضاسازی سطح شهر توسط شهرداری وادارات از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این روز است.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب افزود: اعزام اکیپ‌های پزشکی در قالب کاروان سلامت به مناطق محروم توسط بسیج جامعه پزشکی، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مهدویت در دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های علمیه خواهران، مساجد و دانشگاه‌های استان از دیگر برنامه‌های دهه مهدویت است.

وی اضافه کرد: برگزاری صبحگاه مهدوی نیروهای نظامی و تجدیدعهد با امام زمان (عج)، برگزاری دعای ندبه در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری جشن در مدارس با حضور مربیان مهدوی و اجرای نشست‌های مهدوی با موضوع سبک زندگی مهدوی ویژه دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

حجت‌الاسلام دانش‌طلب اظهار کرد: از برنامه‌های دیگر دهه مهدویت برگزاری مراسم احیا شب نیمه شعبان در مساجد و بقاع متبرکه، توزیع بسته‌های حمایتی برای خانواده‌های نیازمند و گل‌ریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) خراسان شمالی گفت: جشن نیمه شعبان با عنوان اجتماع بزرگ منتظران با همکاری شهرداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی در روز نیمه شعبان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha