دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی در یادمان شهدای هویزه

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یادمان های دفاع مقدس در جنوب کشور مکان های مقدس و الهام بخش هستند، گفت: لازمه حضور در این مناطق قدسی توفیق الهی است چراکه این مکان های مقدس امتداد حرم های ابا عبدالله الحسین(ع) و امام رضا(ع) می‌باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، چهارشنبه با هدف حضور در جمع زائران یادمان های دفاع مقدس، در یادمان شهدای هویزه حضور پیدا کرد.

تولیت آستان قدس رضوی باحضور در زیارتگاه شهدای هویزه، به شهید سید محمدحسین علم‌الهدی و یاران شهید او در حماسه هویزه ادای احترام کرد و در ادامه در جمع زائران حاضر در این مکان به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی به دل های لبریز از ایمان شهید علم الهدی و شهدای هویزه اشاره و بیان کرد: این شهدا برخی با سلاح کم و برخی بدون سلاح در مقابل بعثی های تا بن دندان مسلح مقاومت کردند.

وی بر ضرورت آشنایی جوان و نسل کنونی با قهرمانانی همچون شهید علم الهدی، ادامه داد: برخی شهدا باوجود سن پایین اما توانستند ره صد ساله را یک شب طی کنند چراکه همواره با خداوند متعال، قرآن کریم و اهل بیت(ع) مأنوس بودند.

تولیت آستان قدس رضوی به کمالات ممتاز و منحصربفرد هرکدام از شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: اگر اینطور نبود، به درجه رفیع شهادت نائل نمی آمدند و مرقدهای مطهر آنها به میعادگاه عاشقان به سوی خداوند متعال تبدیل نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه یادمان های دفاع مقدس در جنوب کشور، مکان های مقدس و الهام بخش هستند، ادامه داد: لازمه حضور در این مناطق قدسی، توفیق الهی است چراکه این مکان های مقدس رواق و امتداد حرم های ابا عبدالله الحسین(ع) و امام رضا(ع) می باشند.

وی با اشاره به اینکه یادمان های دفاع مقدس میقاتی جهت نیل به زیارت حقیقی اهل بیت(ع) است، گفت: انسان در یادمان های دفاع مقدس جنوب کشور می تواند از رنگ و بوی دنیا فاصله بگیرد و آمادگی لازم جهت زیارت معصومین را کسب کند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به بارگاه نورانی امام رضا(ع) ابتدا باید رواق‌هایی را طی کرد؛ یادمان های دفاع مقدس رواق‌های نزدیکی به اهل بیت(ع) هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha