شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه گفت: آغوشمان برای دریافت کمک از افراد دارای ایده و نظر در مسائل مختلف باز است و پذیرای نقطه‌نظرات و پیشنهادها و انتقادات منصفانه و سازنده آنها هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین با علما و فضلای استان‌های تهران، البرز و سمنان با عنوان «رسالت حوزه‌های علمیه در جهاد تبیین، خدمت به مردم و پشتیبانی از نطام»، پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای برگزار شد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به راهبردهای اصلی طی ۲۰ ماه اخیر، گفت: مشی و شیوه ما در دستگاه قضایی در دوره اخیر آن است که ضمن توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اسناد بالادستی، مسائل را اولویت‌بندی کنیم و نظارت‌ها را از خودمان شروع کنیم و از بخشی‌نگری پرهیز و جامع‌نگری را در دستور کار داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تلاش دشمن در راستای پمپاژ یأس و ناامیدی در جامعه، تصریح کرد: باید با اتخاذ تدابیر لازم، امید به آینده را در بین آحاد جامعه زنده نگه داریم؛ ما باید میان افرادی که دچار لغزش می‌شوند اما سوء‌نیتی ندارند با افراد معاند و مستکبر از حیث نوع برخورد با آنها تفکیک و تمایز قائل شویم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اهمیت نقش مردم در اداره امور کشور، اظهار کرد: در زمینه مردمی‌سازی در برخی حوزه‌ها عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید جبران کنیم. ضروری است همواره توجه کنیم که نظام ما یک نظام مردمی است و بسیاری از مشکلات و خطرات به واسطه حضور مردم رفع و دفع شده‌اند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به اهتمام دستگاه متبوع خود در شناسایی و انسداد بسترها و گلوگاه‌های فسادزا، گفت: از همان ابتدای تصدی ریاست دستگاه قضا، سازمان بازرسی را مکلف کردم که به صورت مجدانه و پیگیرانه، نظارت بر حُسن اجرای قوانین و نحوه استفاده از منابع ارزی و ریالی در کشور را مورد نظارت قرار دهد و گلوگاه‌ها و بسترهای فسادزا را شناسایی و مسدود کند؛ در شهریورماه سال جاری مقوله مربوط به شناسایی جامع و کامل بسترهای فساد محقق شد و ما در جلسات متعددی که با مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس داشتیم موضوع و روش‌های انسداد گلوگاه‌های فساد را برای آنها تشریح و تبیین کردیم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اقدامات عدلیه در راستای مقابله با مظاهر مختلف فساد، گفت: مقابله همه‌جانبه با فساد اقتصادی ضروری و لازم است اما این مقابله نباید ذهن ما را از فسادهای اجتماعی و فرهنگی غافل سازد؛ در این فقره ما نیازمند اقدامات سلبی و ایجابی توأمان هستیم؛ باید بدانیم کجا ضروری است که بدون اغماض با فساد و فاسد برخورد کنیم و در این مسیر با همه وجود و توان وارد شویم و کجا نیاز است تا وسعت نظر به خرج دهیم و مقداری تحمل خود را بالا ببریم و ضمن توجه به مسائل دارای اهمیت به مسائل اهم و دارای اولویت بیشتر توجه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت بسط گفت‌وگو با اقشار و طبقات مختلف اجتماعی، اظهار کرد: ما نیاز به گفتگوی بیشتری با آحاد مختلف جامعه داریم و قطعاً از عدم وجود ارتباطات موسّع و استماع و بیان نظرات شفاف متضرر می‌شویم و زمینه سوء‌استفاده شیطان‌صفتان را فراهم می‌آوریم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به فراخوان روز ۱۸ مهرماه خود خطاب به تمامی جریان‌های سیاسی، گروه‌ها، دسته‌جات و مردم ناظر بر اینکه هر کس هر ابهام، سؤال، انتقاد و یا اعتراضی دارد مطرح کنند، گفت: طی مدت اخیر با افرادی که بعضاً نگاه و نظرات‌شان ۱۸۰ درجه با من تفاوت داشت اما دارای سوء‌نیت و عناد نبودند، گفت‌وگو کردم و نقطه نظرات آنان را شنیدم؛ من تأکید کردم و بازهم تأکید می‌کنم که آغوشمان برای دریافت کمک از افراد دارای ایده و نظر در مسائل مختلف باز است و پذیرای نقطه‌نظرات و پیشنهادات و انتقادات منصفانه و سازنده آنها هستیم.

وی افزود: مقوله گفت‌وگو با افراد و گروه‌های دارای ایده و پیشنهاد و انتقاد در قوه قضائیه توسعه پیدا کرده و به یکی از اقدامات دائمی مدیران دستگاه قضایی تبدیل شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha