پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

شماری از روحانیون و اساتید و علمای استان‌های تهران، سمنان و البرز در دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد به طرح دیدگاه ها و نظرات خود درباره مسائل تبلیغی، فرهنگی و اجتماعی و رسالت روحانیت در مقابله با شبهه افکنی دشمنان و معاندان پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، شماری از روحانیون و اساتید و علمای استان‌های تهران، سمنان و البرز در نوبت عصر دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد به طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل تبلیغی، فرهنگی و اجتماعی و رسالت روحانیت در مقابله با شبهه افکنی دشمنان و معاندان پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران در سخنان خود برگزاری این اجلاسیه بعد از اغتشاشات چند ماهه اخیر را باعث اهمیت و حساسیت مضاعف آن خواند و با اشاره به محوریت جوانان در گام دوم انقلاب، از این که بیش از ۹۰ درصد فعالیت های وزارت ورزش و جوانان به امور ورزش منحصر شده و امر جوانان مورد غفلت قرار گرفته، ابراز تاسف کرد و خواستار تأسیس سازمانی به منظور تمشیت و سازماندهی امور دین و جوانان با تدوین اسناد بالادستی شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا در کنار جامعه مدرسین اتاق فکر و گروهی متشکل از جوانان مستعد و نخبگان تشکیل شود و مسئله جوانان جزو دغدغه ها و مسائل اصلی بخش های مختلف حوزه شود.

مدیر حوزه علمیه تهران در بخش دیگری از سخنان خود حجاب را ضروری دین دانست و با اشاره به برنامه ریزی و هجمه دشمنان علیه این فریضه الهی بر لزوم تدبیر و برنامه ریزی دقیق مسؤولان برای خنثی سازی نقشه های دشمنان تأکید کرد.

وی با تجلیل از خدمات و عملکرد جامعه مدرسین در عرصه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب و آرمان های آن، پیشنهاد کرد تا جامعه مدرسین در جلسات و برنامه های خود به نسل جوان توجه ویژه تری داشته باشد.

حجت الاسلام ربیعی از روحانیون استان سمنان دیدگاه های خود را در خصوص اقتضائات تبلیغ برای نسل جدید پرداخت و بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مهارتی طلاب و مبلغان جوان تاکید کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر لزوم تأسی و الگوگیری مبلغان از سیره و روش رسول اکرم (ص) تأکید و پیشنهاد کرد تا روحانیون از کوچک ترین فرصت‌ها بیشترین بهره برداری را داشته و رسالت تبلیغی را در منبر رفتن خلاصه نکنند.

این مبلّغ استان سمنان همچنین مسئله جمعیت را یکی از موضوعات مهم و حساسی دانست که می بایست طلاب، روحانیون و مبلغان حوزه در این خصوص احساس مسؤولیت کرده و این موضوع را در سیاست تبلیغی خود قرار دهند.

حجت الاسلام سید مجتبی آیت اللهی از اساتید حوزه علمیه تهران هم به طرح دیدگاه ها و تجارب خود درباره مسائل آموزشی حوزه های علمیه پرداخت و بر لزوم کیفی گزینی طلاب و نیز آسیب شناسی مشکلات موجود در مسائل علمی طلاب تاکید کرد.

وی هویت طلاب را گره خورده با دین و آموزه های دینی توصیف کرد و گفت: طلاب با قلوب و دل های مردم سرو کار دارند؛ بنابراین باید با همان روحیه اخلاص و فداکاری و ایثارگری بدون توجه به برخی شماتت ها و سؤ رفتارها به رسالت تبلیغی خود عمل کنند.

حجت الاسلام رجبی از روحانیون استان البرز با اشاره به سیر تطوّر روحانیت، بر لزوم شناخت دقیق وظایف روحانیت در شرایط حساس به منظور تزریق و نهادینه سازی مسائل معنوی و دینی به جامعه کنونی تاکید کرد. وی در ادامه خواستار راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت حوزوی به منظور آشنایی هرچه بیشتر جوانان با ظرفیت و دستاوردهای حوزه و روحانیت شد و ضمن بیان نکاتی درباره لزوم توجه به جوانان در کشور گفت: دین باید پاسخگوی نیاز امروز و آینده جامعه و مردم باشد، لذا ما نباید منتظر باشیم تا دشمنان به ما و ارزش ها ما هجوم آورند و بعد در صدد دفاع برآییم.

حجت الاسلام عالمی از فضلا و روحانیون استان البرز موضوع مهندسی فرهنگی را محور سخنان خود قرار داد و با اشاره به ظرفیت های حوزه و روحانیت به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه، بر لزوم بهره گیری حداکثری از این ظرفیت ها تأکید کرد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان برای تخریب اعتقادات و باورهای نسل جوان و نوجوان از طریق فضای مجازی، گفت: متأسفانه یله و رها بودن فضای مجازی سبب شده تا دشمنان ما هرچه دلشان بخواهد در این فضا نسل نوجوانان و جوانان که آینده سازان کشور هستند را آماج حملات تخریبی خود قرار دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha