جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی - امام جمعه کرج

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر این که باید به سلطه دشمن بر فضای مجازی پایان دهیم، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا اسلام را از متن زندگی مردم و جامعه خارج کنند، آن‌ها با ترویج سکولاریسم و اباحه گری به دنبال بی تفاوت ساختن مردم نسبت به ارزش‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، در نوبت صبح دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین و علما و فضلای استان‌های تهران، البرز و سمنان که در مجمع آموزشی فرهنگی آدینه تهران در حال برگزاری است، با مغتنم شمردن مباحث مطرح شده از سوی علما و شخصیت‌ها در اجلاسیه، دیدگاه‌های خود را درباره فضای مجازی ارائه کرد.

وی فضای مجازی را یکی از مؤلفه‌های پیشرفت جوامع خواند و با تأکید بر این که کشورها با مدیریت فضای مجازی موفقیت‌هایی را بدست آورده‌اند، به کمبودها و کاستی‌های موجود در کشور در این راستا اشاره و بر لزوم برنامه ریزی برای جبران این کاستی‌ها تصریح کرد.

امام جمعه کرج با تأکید بر این که امروز همه صاحب نظران، متفق القول هستند که دشمنان همه طراحی‌ها و توطئه‌ها را علیه انقلاب و ملت ایران بکار گرفته اما مدام سرشکسته و نقشه آنان نقش برآب شده است، گفت: آن‌ها امروز تمرکزشان را روی فرهنگ، عقاید و باورهای جامعه متمرکز کرده‌اند.

وی افزود: مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند اما دست از ارزش‌ها برنداشته و برنمی‌دارند؛ دشمنان هم این را به خوبی فهمیده‌اند، اما تلاش می‌کنند نسل جدید و آینده را نسبت به اصول و ارزش‌ها بی‌تفاوت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند تا اسلام را از متن زندگی مردم و جامعه خارج کنند، آن‌ها با ترویج سکولاریسم و اباحه گری به دنبال بی تفاوت ساختن آنان نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی هستند.

وی افزود: ما امروز در هجمه همه جانبه مجازی دشمن قرار داریم، باید خط تهاجمی دشمن را رصد کنیم، سیاه لشکری از تاثیرگذاران اجتماعی، بازیگران، ورزشی‌ها و .. را به صحنه آورده و ارزش‌های ما را آماج تاخت و تاز قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر این که باید به سلطه دشمن بر فضای مجازی پایان دهیم، اظهار داشت: باید لحظه‌ها را به درستی بشناسیم، اولویت‌ها را به خوبی درک کنیم و در فضای مجازی قوی و فعال شویم، چراکه شیطان با همه ابزار و لشکر شروع به حمله کرده است.

وی بر لزوم بکارگیری همه توان و قدرت برای مقابله با نقشه دشمنان در فضای مجازی تاکید و با مهم و حساس ارزیابی کردن نقش روحانیت در این راستا، تصریح کرد: روش تبلیغ ما باید به گونه ‌ای باشد که با روش‌های نوین بتوانیم ابتدا توان خود را بالا برده و بعد بتوانیم با آشنایی با زبان قوم به رسالت هدایت گری خود عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: جبهه رسانه‌ای اسلام و انقلاب باید بسیار فراتر از وضعیت کنونی فکر و عمل کند، عمل و اندیشه ما در این عرصه باید متناسب با عرصه حکمرانی بین المللی مجازی باشد و در این زمینه بدون داشتن نقشه راه موفق نخواهیم شد؛ ما در این عرصه قرارگاه و قوانین مکمل نداریم و به پدافند غیر عامل توجه نکرده‌ایم.

وی خانواده، مدرسه، مسجد، هیئت، حوزه و دانشگاه و سمن‌ها را از کانون‌های اصلی تربیتی جامعه برشمرد و با تأکید بر این که در همه این عرصه‌ها باید طرح عملیاتی، انگیزه بخش و قابل اجرا داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید در این جنگ قوی باشیم و برای نقش آفرینی در مسیر تمدن سازی اسلامی خود را بیش از پیش آماده کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha