دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قاسم خانی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: نظام سلطه، به‌شدت نگران الگوشدن ملت ایران از هر جهت برای دیگر ملت‌های جهان و به‌ویژه برای مسلمانان و مستضعفان است که بحمدالله دشمنان در تقابل با تفکر انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، با تبریک روز جوان، اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص)، در آغاز بعثت، تلاش خود را برای دعوت جوانان به اسلام، متمرکز کرد و نتیجه گرفت و آن هنگام، جوانان با حضرت هم‌پیمان شدند، در حالی که پیران به مخالفت برخاستند.

وی افزود: جوان ایرانی، امروز به‌شدت نیازمند خودآگاهی، شناخت توانایی‌ها، نیازها، استعدادها و ضعف‌های خود، بصیرت، آگاهی و توانمندی در زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی، تکلیف‌شناسی، تفکّر خلّاق، مهارت در کشف و نوآوری، جستجوی راه‌حل‌های جدید برای رویارویی با مشکلات و مهارت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، چیرگی بر احساسات و هیجانات، تدبیر مناسب در موقعیت‌های مهم زندگی هستند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای جوان ایرانی، امروز ارتباط مؤثر و شکوفا برای دست‌یابی به حسّ و باور به اصل «می‌شود و می‌توانیم» است.

وی در ادامه به اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان و تبریک این روز به مردم، خصوصا سربازان گمنام امام زمان (عج)، اضافه کرد: نیمه شعبان به نام سربازان گمنام نام گذاری شده، نیروهای اطلاعاتی قلعه عظیم امنیتی برای ملت و کشور ما هستند، آنها خطرات بسیار بزرگی را از کشور دفع می‌کنند بدون این که ما متوجه بشویم، خطراتی که هر یک از آنها برای به مخاطره انداختن کشور ما کافی است.

حجت الاسلام قاسم خانی با بیان اینکه ترورها و بمب گذاری‌های بسیاری به دست این مجموعه خنثی شده و افراد شروری مثل ریگی را از بین برده‌اند، خاطرنشان کرد: توطئه‌های امنیتی علیه کشور ما بسیار پیچیده و وسیع هستند و هزینه‌های گزافی شده تا کشور ما را در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مصالح اجتماعی دچار بحران‌های غیر قابل مهار کنند، اما سربازان گمنام امام زمان(عج) همه آنها را خنثی می‌کنند.

امام جمعه خوی، دلیل دشمنی برخی کشورهای عربی و اروپایی و غربی با جمهوری اسلامی ایران را اقتدار و استقلال کشور عنوان کرد و گفت: راز این دشمنی‌ها، بیدارشدن، به خود آمدن، روی پای خود ایستادن، اعتماد به نفس پیداکردن و خود باور شدن ملت ایران و عزم و اراده‌اش برای پیشرفت است.

وی عنوان کرد: ملت ایران و جمهوری اسلامی، به‌دنبال دشمن‌تراشی نیست، اما بر اساس عقل، شرع و اصول انسانی، با ظلم و ظالم در هر شکل و سطحی مخالف است و در حد توان خود از مظلوم دفاع می‌کند و بسیار روشن است که معنای این سیاست عقلانی و انسانی، دشمن‌تراشی نیست.

حجت الاسلام قاسم‌خانی تأکید کرد: دلیل دیگر دشمنی با ملت ایران و جمهوری اسلامی، آن است که نظام سلطه، به‌شدت نگران الگو شدن ملت ایران از هر جهت برای دیگر ملت‌های جهان و به‌ویژه برای مسلمانان و مستضعفان است که بحمدالله دشمنان در تقابل با تفکر انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده‌اند و بارزترین نشانه این شکست، حماسه شنبه تاریخی و راهپیمایی ملت بصیر و وفادار ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ بود که شیطان و جنود او نمی‌توانند این مردم را از راه انقلاب اسلامی که راه رسیدن به پیشرفت واقعی مادی و معنوی و قرارگرفتن بر قله‌های عزت و افتخار تاریخ است، بازدارند.

وی در ادامه به چرایی تداوم نرخ تورم بالای ۴۰درصد در دولت کنونی اشاره کرد و افزود: اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی موجب شد نرخ تورم که به ۳۹درصد نزدیک شده بود دو سه درصد رشد کند.

امام جمعه خوی تأکید کرد: اغتشاشات پاییز و تشدید جنگ شناختی و ناامن‌سازی فضای کشور موجب شد تا ریسک سرمایه گذاری و تجارت خارجی بالا برود و حرکت سرعت‌گرفته، کُند شود که البته در ماه‌های دی و بهمن و اسفند دوباره این حرکت سرعت گرفته و طبعا آثار آن در ماه‌های آینده نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه جنگ سهمگین اقتصادی با تمرکز بر بازار ارز و طلا در هفته‌های اخیر نیز جزو موانع کاهش تورم به‌شمار می‌آید، افزود: دولت سیزدهم نشان داده برای تحقق منویات رهبر حکیم انقلاب عزم و اراده دارد و البته رویکرد ارزشمند و جهت‌گیری کاملا درست و پیشران به اضافه روحیه جهادی اکثر اعضای دولت خصوصا رییس جمهور، انتظار مردم نجیب و صبورمان را از این دولت بالا برده است.

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: مردم بی‌نظیر ما با صلابت و اقتدار و تحمل سختی‌های فراوان معیشتی نشان دادند پای ارزش‌های انقلاب و ایران قوی هستند و حالا دیگر نوبت تلاش مضاعف و جهاد اقتصادی دولتمردان، مجلس و قوه قضائیه است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با فضاسازی پیرامون مسمومیت مشکوک دختران دانش‌آموز با تبلیغات هماهنگ براندازان مفلوک و ورشکستگان سیاسی، تلاش دارد اتهام جلوگیری از رشد تحصیلی را متوجه نظام مقدسی کند که زنان و دختران در آن، پیشتاز و افتخارآفرین در عرصه علمی و اجتماعی هستند.

امام جمعه خوی گفت: فارغ از ابعاد مبهم این حوادث، از نهادهای امنیتی و مسئول با جدیت مطالبه می‌کنیم که با سرعت و قاطعیت، آرامش لازم برای دختران دانش‌آموز و خانواده ایشان فراهم نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha