شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو با تأکید بر اینکه امروز دشمن می‌خواهد با جنگ ارزی، اوضاع داخلی ایران را به هم بریزد، گفت: دولتمردان باید در تخصیص ارزها دقت کنند که به دست دلال‌ها و قاچاقچیانی که ارز را از کشور خارج می‌کنند، نیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تبریک روز جوان و سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع)، اظهار داشت: امروز جوانان ما باید در بصیرت و شجاعت و عمل به تکلیف، حضرت علی اکبر(ع) را برای خود الگو قرار دهند.

وی افزود: در طول تاریخ جوانان جلودار مهم‌ترین جریانات سیاسی و اجتماعی بودند و در سیره‌ عملی نبی مکرم اسلام و حضرت امام صادق(ع) نیز جوان‌گرایی کاملاً مشهود است.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: بهترین یاران نبی مکرم اسلام، جوانان بودند و حضرت دشوارترین مأموریت‌ها را به جوانان می‌سپرد و به قدری به جوان‌گرایی اهمیت می‌دادند که گاهی سابقه‌داران به اعتراض می‌پرداختند.

وی با اشاره به هفته تعلیم و تربیت، گفت: در آیات وحیانی قرآن‌کریم، مکرر به اهمیت تعلیم و تربیت اشاره شده و به جز یک مورد در باقی آیات، تربیت مقدم بر تعلیم است و این امر بیانگر اهمیت تربیت اسلامی در آیات وحیانی قرآن کریم است، لذا در روز قیامت نیز خداوند به خاطر کوتاهی در تربیت فرزندان و دانش‌آموزان، والدین و مربیان را مورد مؤاخذه قرار خواهد داد.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه به سالروز تأسیس کمیته امداد اشاره کرد و یادآور شد: امروز سیاست کمیته‌ امداد محرومیت زدایی و توانمندسازی محرومین جامعه است و لذا هر سال با تخصیص وام اشتغال، برخی از افراد تحت پوشش این کمیته کم شده و به اشتغال مشغول می‌شوند.

وی در ادامه به مشکلات ارزی این روزهای کشور اشاره کرد و افزود: ما از ناحیه‌ دشمن در وضعیت جنگ ترکیبی قرار گرفته‌ایم و از جمله‌ ابعاد مهم جنگ ترکیبی، بُعد اقتصادی آن است و جنگ ارزی نیز یکی از ابعاد جنگ اقتصادی دشمن است

امام جمعه ماکو تصریح کرد: دشمن بعد از چهار ماه تلاش، در پروژه براندازی با شکست مواجه شد، لذا در مرحله‌ دوم آن، نارضایتی اقتصادی را شروع کرد و این جنگ نیز با بازداشت دلالان و اخلالگران بازار ارز، قاعدتا حل نمی‌شود و باید مسئولین چاره اساسی برای این مسئله بیندیشند.

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمن می‌خواهد با جنگ ارزی، اوضاع داخلی ایران را به هم بریزد، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید در تخصیص ارزها دقت کنند که به دست دلال‌ها و قاچاقچیانی که ارز را از کشور خارج می‌کنند، نیفتد و لذا باید به تقاصاهای نامشروع ارزی پاسخ منفی داده شود و امروز مردم از مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال رنج می‌برند، بنابراین دولت باید تدابیری در راستای رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال جوانان اتخاذ نماید.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه به مذاکرات ایران و برخی کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی و غرب نمی‌خواهند این مذاکره به نتیجه‌ای برسد، اما مواضع ایران نیز در قبال غرب کاملا مبرهن و آشکار است و مذاکره فقط در حوزه هسته‌ای و با هدف حذف تحریم هاست

وی افزود: اگر غرب بخواهد در پرونده هسته‌ای به عقب باز گشته، پرونده‌های بسته شده را بازگشایی کرده و بهانه‌جویی‌های سیاسی خود را دوباره شروع کند، به هیچ وجه پذیرفته نخواهد بود.

امام جمعه ماکو گفت: چنانچه آمریکا بخواهد بدون پیش‌شرط به مذاکرات برگردد، می‌تواند یکی ازاعضای ۱+۵ شود و بخاطر بازگشت آمریکا، مذاکره جداگانه‌ای انجام نخواهد گرفت و صهیونیسم جهانی و آمریکا و اروپا باید اکنون دریافته باشند که بعد از آنکه یک جنگ جهانی رسانه‌ای و ترکیبی به راه انداختند و در آن ناکام شدند، نباید بیش از این ایران اسلامی را مورد آزمایش قرار دهند، چون تا زمانی که ملت ایران، در تمام عرصه‌ها به حقوق مسلم خود دست نیابد، گفتمان منتخب ملت ایران، همان گفتمان مقاومت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha