دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام ابراهیمی/ سیریک

حوزه / امام جمعه موقت شهرستان سیریک با تأکید بر اینکه مسئولانی که در رابطه با جوانان مسئولیت‌هایی دارند، در حوزه‌های مسکن، ازدواج و اشتغال به داد قشر جوان برسند، گفت: باید مشکلات جوانان را شناسایی کرد و در جهت رفع آن گام برداریم و زمینه تشکیل خانواده را برای جوانان فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرستان سیریک در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهارداشت: نیروی جوان همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر جامعه‌ای است.

وی با بیان اینکه حضرت علی اکبر(ع) هم در ظاهر و هم در اخلاق شبیه رسول الله (ص) بودند، افزود: حضرت علی اکبر(ع) بهترین الگوی رفتاری، اجتماعی و فرهنگی برای جوانان هستند، چرا که همه ما انسان‌ها در زندگی نیازمند یک الگو هستیم و بسیاری از جوانان با انتخاب الگوی اشتباه، دنیا و آخرت خود را تباه می‌کنند.

امام جمعه موقت شهرستان سیریک، یادآور شد: امروز یکی از تهدیدهای پیچیده همه بشیریت، فاصله گرفتن از سیره پیامبر و اهل بیت(ع) است و اگر الگو پذیری جوانان از اباعبدالله(ع) و یاران و پیروان حضرت باشد، به جایگاهی رفیعی خواهند رسید و نقشه‌های شوم دشمنان نابود خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: اهمیت خُلق خوب به قدری بالا است که رسول خدا می‌فرمایند، اگر می‌خواهید شبیه من باشید باید اخلاق و رفتار خود را اصلاح کنید و حالا این وظیفه ما است که اخلاق خوب را در همه امورات تعمیم دهیم، وقتی یک ارباب رجوع به ادارات مراجع می‌کند، مسئول باید بداند با اخلاق خوب با آن رفتار کند، حتی اگر کاری هم از دستش بر نمی‌آید باز هم با خوش رفتاری و اخلاق خوب برخورد کند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولانی که در رابطه با جوانان مسئولیت‌هایی دارند، در حوزه‌های مسکن، ازدواج و اشتغال به داد قشر جوان برسند، تشریح کرد: باید مشکلات جوانان را شناسایی کرد و در جهت رفع آن گام برداریم و زمینه تشکیل خانواده را برای جوانان فراهم آوریم.

امام جمعه موقت سیریک، گفت: جوانان ما در امر ازدواج موانع بزرگی دارند و متولیان باید بفکر برداشتن این موانع باشند، چرا که سن ازدواج بالا رفته و باید دلیل این بالا رفتن ریشه‌یابی شود، البته همه هم به بحث اقتصاد بر نمی‌گردد، بلکه به بعضی از رسومات و باورهای غلط است که مانند آتش بر جان جوانان افتاده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با تبریک میلاد امام زمان و روز سربازان گمنام خاطرنشان کرد: امروز افتخار می‌کنیم که عزیزان ما در جهاد بزرگ امنیت، در خاموشی و با اقتدار ما را در دنیایی نا آرام در جزیره امن نگه داشته‌اند.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید دو نعمت است که مردم قدر آن را نمی‌دانند، یکی سلامت که در زمان کرونا به این نتیجه رسیدیم و قدر سلامتی خود رادیدیدم، دوم امنیت که در جزیره امن باید شاکر خدا باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha