دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / مراسم اولین سالگرد آیت الله العظمی علوی گرگانی درقم

حوزه/ مراسم اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله علوی گرگانی پنج شنبه شب با حضور علما، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساتید، طلاب، شاگردان و مردم ولایت مدار قم در مسجد اعظم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد از اساتید حوزه علمیه در این مراسم در سخنانی با اشاره به ویژگی‌های حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: ایشان بیان رسا و شیوایی در تدریس سطوح داشتند و خودشان نیز اساتید خوبی را تلمذ کرده بودند.

وی افزود: حضرت آیت الله علوی گرگانی باوجود کرسی تدریس، اما در زمان تبلیغ به مراکز تبلیغی هجرت می کردند و با نشر علم زکات آن را پرداخت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد ادامه داد: اخلاق و تواضع این مرجع نیز زبانزد بود و بیت ایشان به روی محبان اهل بیت علیهم السلام همیشه باز بود.

وی در ادامه افزود: قرآن می فرماید لذت دنیا اندک است و پرونده امروز بسته شد و فرداها نیز سپری می گردد و روزی چشم باز می کنیم که در قبر هستیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه عمر سرمایه انسان است، ابراز کرد: چقدر از عمر این دنیا باقی است را نمی دانیم اما علم و قرآن هر دو بیان دارند که این عمر روزگار بالاخره به پایان می آید لذا باید در این دنیا به گونه ای خرید و استفاده کرد که پشیمانی به دنبال خود نیاورد.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مومنون اظهار کرد: انسان ها وقتی به مرز آخرت می رسند چشم هایشان باز و پرده ها کنار می رود آنگاه از خداوند در خواست بازگشت می کنند اما پاسخ اتمام تاریخ مصرف استفاده از دنیا را خواهند شنید از این رو باید برای این عمر برنامه ریزی کرد و از این چندماه رجب، شعبان و رمضان نهایت بهره در راه رضای الهی را برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با تأکید بر اینکه صفت بخل ناپسند می باشد، خاطرنشان کرد: اگرچه صفت بخل از صفات ناپسند می باشد اما بخل نسبت به عمر پسندیده است چرا که باید از این عمر استفاده کرد و توشه راه آخرت را بدست آورد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جوانان قدر این دوران را بدانند، یادآور شد: اگر انسان از عمر به درستی استفاده نکرده باشد در آخر خط پشیمان می شود، جوانان قدر این دوران بانشاط را بدانید و در راه خدا به کار ببندید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha