شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت علمای شهر جورقان و روستاهای همجوار

حوزه / حجت الاسلام ماندگاری گفت: از وظایفی که روحانیت در برابر مردم بر دوش دارند این است که آغوش خود را برای همه مردم باز کنند و طبیب دوار بطبه در جامعه حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری شب گذشته در مراسم بزرگداشت علمای شهر جورقان و روستاهای همجوار، با بیان اینکه علما در طول تاریخ زحمات و تلاش‌های بسیاری کشیده‌اند، اظهار داشت: دینی که امروز در دستان ماست حاصل زحمات علمای گذشته است و باید ضمن آنکه قدردان این زحمات باشیم، از این امانت نیز به خوبی مراقبت کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه زیبایی‌های دنیا نباید باعث شود تا بشر از خداوند غافل شود، گفت: فرصت صحبت با خدا و ارتباط با خدا که همان نمازهای یومیه است، بهترین ظرفیت برای برقراری ارتباط و تقویت این ارتباط است.

ماندگاری افزود: مراقب باشیم تا خدای نکرده برخی مشکلات در مسیر، باعث نشود از وظایف اصلی خود غافل شویم و لذا ضروری است که در دینداری خود ثابت قدم باشیم.

وی به تشریح وظایف علما در جامعه پرداخت و یادآور شد: تبیین زیبایی‌های دین به صورت ساده برای مردم از مهم‌ترین وظایف علما است.

سخنران این مراسم با بیان اینکه اگر زیبایی‌های دین برای مردم به درستی بیان شود، هر روز شاهد افزایش جمعیت دین‌دار در سراسر عالم خواهیم بود، گفت: از دیگر وظایف علما، تلاش برای رونق مساجد است.

وی تصریح کرد: مسجد سنگر دین است، بنابراین باید تلاش کنیم تا همانند اوایل انقلاب مساجد مملو از جمعیت جوان باشد که تحقق این مهم بر عهده عالم و امام محله است.

ماندگاری با اشاره به اینکه روحانیت متعلق به همه مردم است، خاطرنشان کرد: وظیفه سومی که روحانیت بر دوش دارند این است که آغوش خود را برای همه مردم باز کنند و طبیب دوار بطبه در جامعه حضور داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم نیز در برابر علما وظایفی دارند، یادآور شد: همان طور که اگر کسی مریض شود، به متخصص آن که پزشک است مراجعه می‌کند، در حوزه مسائل دینی نیز باید به کارشناس آن که در دوران غیبت روحانیت و علما هستند رجوع کند.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: اقتداء و اطاعت از علما از دیگر وظایف مردم در قبال علما است که باید نسبت به آن مراقب بود.

وی با بیان اینکه وجود این تعداد علما در همدان و شهر جورقان تأکیدی بر ولایتمداری این منطقه است، گفت: سومین وظیفه مردم در برابر روحانیت این است که اگر نیاز شد باید آنها طلاب را نصیحت کنند و اگر اشتباهی سر زد و یا موضوعی بود آن را با روحانیت در میان بگذارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha