دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: بر اساس مشاهدات بیان می کنم که آینده برای کشور و استان لرستان روشن است و کارهای خوبی در حال انجام می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در جلسه طلاب و فضلای بروجردی مقیم قم که در حسینیه آیت‌الله آل علی قم برگزار شد، اظهار داشت: بروجرد علمای بزرگی را همچون آیت الله العظمی بروجردی تقدیم کشور کرده است و ما دارای میراث گرانقدری از علمای برخاسته از استان لرستان داریم که باید آن را قدر دانسته و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

وی ابراز داشت: امروز تهاجمات فرهنگی بسیاری از سوی دشمنان نسبت به جمهوری اسلامی ایران با روش ها و شیوه های نو انجام می شود که راه مقابله با آن، جهاد تبیین و روشنگری است که رهبر معظم انقلاب نیز توصیه های فراوانی در این زمینه داشته اند.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: تهاجمی که امروز شاهد آن هستیم، تهاجم یک کشور و چند کشور علیه ما نیست؛ بلکه دشمنان، قوت ایران اسلامی را مشاهده کرده و در مقابل جمهوری اسلامی ایران، صف آرایی کرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان داشت: امروز مطابق با سندهای بالادستی آمریکا، ایران اسلامی محور نگرانی ایالات متحده عنوان شده و تقابل های خود را مطابق با برنامه ریزی های خود انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: اعتماد، امید و ایمان مردم، سه مؤلفه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که دشمن را در برنامه ریزی های خود ناکام گذاشته است.
وی در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت روحانیون استان اشاره کرد و ابراز داشت: امروز در استان لرستان بیش از ۲۰۰ روحانی طرح هجرت و مستقر در حال انجام وظیفه هستند و قریب به ۶۵۰ نفر در مدارس آموزش و پرورش به عنوان طرح امین حضور داشته و ۲۶ مدرسه علمیه برادران و خواهران در شهرهای گوناگون استان مشغول به فعالیت هستند.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: امروز قریب به ۸۰ روحانی در دانشگاه های استان در مناسبت های تبلیغی مشغول به تبلیغ بوده؛ اما همچنان ظرفیت های خالی زیادی در استان وجود دارد که نیازمند حضور فضلا و روحانیون در سطح استان است.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان داشت: امروز استقبال از حضور روحانیت در سطح استان بالاست و تخصص و ظرفیت شما می تواند اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: قریب به دو هزار روحانی در استان لرستان و تقریبا همین تعداد در شهر مقدس قم حضور دارند و می تواند منشأ خیرات و خدمات برای استان و سایر استان ها باشند.

وی در ادامه به وضعیت کشور و استان لرستان اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس مشاهدات بیان می کنم که آینده برای کشور و استان لرستان روشن است و کارهای خوبی در حال انجام می باشد.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: امروز صنایع مناسبی در بروجرد وجود داشته که تولیدات خوبی داشته و جذب نیرو دارند؛ اما همچنان به وضعیت مطلوب نرسیده ایم و پیگیر زیرساخت های مناسب برای سطح استان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان داشت: داشته های استان لرستان از کاستی های آن بیشتر است که نمونه آن وجود سه درصدی سنگ های تزئینی دنیا در این استان است؛ در حالی که ایران اسلامی یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهد.

داشته‌های استان لرستان از کاستی‌ها بیشتر است/ آینده را روشن می‌بینم

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان به ایراد سخن پرداخت و گفت: بروجرد دارای بزرگان علمی زیادی است که ظرفیت مناسبی داشته و با وحدت می توان شاهد تحول در این شهرستان بود.

وی اظهار داشت: بحمدالله با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان لرستان، شاهد تحول خوبی در سطح استان بوده ایم و همراهی های مناسبی نیز با طلاب و فضلا داشته اند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان ابراز داشت: شناسایی طلاب نخبه استان و راه اندازی مجمع نخبگانی با همراهی های نماینده محترم ولی فقیه در حال انجام است تا بتوانیم از ظرفیت ها و تخصص ها استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان خاطرنشان ساخت: خودسازی یکی از رموز موفقیت روحانیت است و با خودسازی می توانیم مثمرثمر در جامعه باشیم و دیگران را هم بسازیم.

داشته‌های استان لرستان از کاستی‌ها بیشتر است/ آینده را روشن می‌بینم

حجت الاسلام گودرزی، نماینده طلاب بروجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: بروجرد دارای ظرفیت های بالایی است؛ اما علیرغم این ظرفیت ها، متأسفانه مشکلات زیاد است و وظیفه اصلی ما طلاب، تبلیغ است.

وی ابراز داشت: جایگاه تبلیغ در حوزه علمیه مغفول واقع شده و تبدیل به قصه پر غصه ای شده است.
نماینده طلاب بروجرد خاطرنشان ساخت: وضعیت معیشت طلاب هم از دیگر غصه هاست و طلاب با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و باید برای آنان فکری شود.

حجت الاسلام گودرزی بیان داشت: وحدت میان طلاب و فضلا هم از دیگر ضروریاتی است که باید تقویت شود و از نماینده محترم ولی فقیه می خواهیم در این مسئله ورود جدی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha