جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: مسجد را تنها نمی توان به محل ادای فرایض دینی خلاصه کرد، بلکه مسجد در دین مبین اسلام به عنوان پارلمان مسلمین شناخته می شود که در آن به جز امور دینی، مسائل روز مانند مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... جهان اسلام مطرح می شود.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: امروز کارکرد مساجد همان کارکردی که اسلام تعریف کرده است، نیست، بلکه بسیاری از کارکردهای مهم کمرنگ شده اند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: مسجد را تنها نمی توان به محل ادای فرایض دینی خلاصه کرد، بلکه مسجد در دین مبین اسلام به عنوان پارلمان مسلمین شناخته می شود که در آن به جز امور دینی، مسائل روز مانند مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... جهان اسلام مطرح می شود.

استاد حوزه با تاکید بر جایگاه تاثیرگذار مساجد در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن، عنوان کرد: در عصر کنونی شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی و... به نوعی زمینه دور شدن انسان از معنویات را فراهم آورده است.

حجت الاسلام محمودی عنوان کرد: موضوع دیگری که همواره مورد دغدغه فعالان دینی می باشد، دور شدن نسل نوجوان و جوان از مساجد است، نباید اجازه دهیم که شکاف بین این نسل و مسجد اتفاق بیفتد، لذا برای جذب دوباره نسل جوان به مساجد باید در کارکردهای این مکان مقدس بازنگری درست، اصولی و مطابق با مبانی دینی انجام شود.

وی تصریح کرد: زمانی که مساجد از یکنواختی بیرون بیایند و زمینه شکوفایی استعدادهای نسل جوان در آن مهیا باشد، آن زمان همین مکان به محلی دائمی برای رفت و آمد نسل جوان و نوجوان تبدیل خواهد شد که این امر خود بهترین سنگر برای مقابله با تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمن خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha