شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با نماینده ولی فقیه در کاشان

حوزه / امام جمعه کاشان با بیان اینکه طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان با دریافتی شهریه ماهیانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان در سخت ترین شرایط مالی قرار دارند، اظهار کرد: به دلیل پایین بودن شهریه، طلاب حتی قادر نیستند شش ماه یک بار به زادگاهشان سفر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور ضمن قدردانی از تلاش کارکنان مرکز خدمات حوزه های علمیه در خدمت رسانی به طلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره روی حل مشکلات همه مردم و طلاب با حفظ شأن و جایگاه آنان تأکید دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان کمک به ائمه جماعات مساجد را از اساسی ترین کارها دانست و افزود: براساس فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه که مسجد سنگر است، لذا در حفظ این سنگر با جذب جوانان باید بیشتر تلاش شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم توسعه مساجد به منظور ترویج فرهنگ دینی تاکید کرد و ادامه داد: امامان جماعت مساجد علاوه برجذب جوانان به مسجد باید در گسترش فرهنگ دینی و رفع آسیب های اجتماعی بیش از پیش تلاش نمایند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان با دریافتی ماهیانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان در سخت ترین شرایط مالی قرار دارند، تصریح کرد: به دلیل پایین بودن شهریه، طلاب حتی قادر نیستند شش ماه یک بار به زادگاهشان سفر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به خطر کاهش رشد جمعیت در کشور اشاره و افزود: بر اساس آمار سازمان ملل رشد جمعیت ایران زیر یک و نیم است، لذا با این رشد جمعیت ایران ۸۰ سال آینده به ۱۹میلیون نفر خواهد رسید.

وی برلزوم فرهنگ سازی رشد جمعیت کشور تاکید کرد و ادامه داد: به منظور جلوگیری از کاهش نرخ جمعیت کشور علاوه بر فرهنگ سازی، ترویج ازدواج آسان و تامین مسکن باید مشوق های لازم ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم ترویج فرهنگ شادی حلال در جامعه تاکید کرد و افزود: فرهنگ شادی حلال باید در جامعه برای جوانان گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جمال الدین میر محمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها، بحث مسکن را از مشکلات عمده طلاب عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha