جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1074803
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
باغبان ها

حوزه / مدیر کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان قزوین از فعالیت ۳۸۵ کانون فرهنگی وهنری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، محمد حسین باغبان‌ها مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان قزوین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت ولی عصر (عج) به نقش مهم مساجد در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: مسجد در دین ما از جایگاه مهمی برخوردار است و ظرفیت های بسیار بالایی در این مکان های مقدس وجود دارد که باید از این ظرفیت بیشترین بهره را برد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این امر اگر به این نکته برسیم که همه امور باید از طریق مسجد انجام شود و این مرکز به‌ عنوان محلی برای مدیریت فرهنگی جامعه تبدیل شود، شاهد تحقق جایگاه اصلی مساجد هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: در جامعه اسلامی باید مسجد مورد توجه ویژه باشد و لازم است راهکاری برای ایفای نقش مسجد در جامعه طراحی شود تا بتوان به شکلی در جامعه اسلامی حرکت کرد که آغاز و پایان همه امور و کارها در جامعه اسلامی به مسجد ختم شود و در واقع مسجد نقطه اصلی در جامعه باشد.

وی اظهار کرد: مسجد در حوزه آموزشی، تربیتی، توسعه ای، فرهنگی و غیره نقش دارد و همه باید برای تحقق این نقش اساسی تلاش کنند زیرا اگر فرد در درون مسجد آموزش ببیند، اثرگذاری واقعی در جامعه خواهد داشت.

مدیر کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: جامعه امروز ما با توجه به تهاجم های فرهنگی دشمن نیازمند ترویج دین و اخلاق است و امروز نیز بیش از هر زمان دیگری نیازمند استفاده از فضای مسجد در جامعه هستیم، بنابراین باید از تمام ظرفیت ‌های موجود مسجد در این راستا بهره ببریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در ادامه به سالروز تأسیس کانون های مساجد اعلام کرد: کانون های مساجد یکی از اجزای مسجد است و مصوبه کانون های فرهنگی هنری در سال ۷۱ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و مقرر شد در مقابله با تهاجم فرهنگی فعالیت کند

وی ادامه داد:۲۶ هزار و و ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری در سطح کشور داریم که شبکه کانون های فرهنگی هنری مساجد بعد از شبکه بسیج که گستردگی بالایی دارد، گسترده ترین شبکه فرهنگی در کشور است.

باغبان ها خاطرنشان کرد: در استان قزوین ۳۸۵ کانون فرهنگی هنری داریم که حدود ۲۲۰ کانون روستایی بوده و مابقی کانون ها شهری هستند و از مجموع کانون های استان، ۳۰ تا ۴۰ درصد فعال هستند که در مساجد نقش آفرینی می کنند و احیای این کانون ها از مسائل اساسی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha