جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرحزاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: شب نیمه شعبان شبی است که خدا بنده‌ای را از خواسته‌های ثواب خود ناامید نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب الله فرح ‌زاد، امشب در مراسم بزرگداشت نیمه شعبان که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به رحمت خداوند، اظهار داشت: خدای متعال به خورشید و ماه، جان پیامبر(ص) قسم می‌خورد، اما خداوند بالاتر از همه به ذات خود هم قسم خورده که بنده‌ای را از خود ناامید نکند.

وی با تبریک میلاد منجی عالم بشریت، افزود: شب نیمه شعبان شبی است که خدا بنده‌ای را از خواسته‌های ثواب خود ناامید نمی‌کند.

این کارشناس مذهبی، با اشاره به روایتی از امام باقر (ع)، تصریح کرد: حضرت می‌فرمایند خدای متعال در شب نیمه شعبان مغفرت و فضل خود را نصیب بندگانش می‌کند و این شب، شبی است که خدای متعال به خودش قسم خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، آثار و برکات صلوات را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ذکر صلوات از افضل اعمال است که در این شب بر آن تأکید شده، نیمه شعبان علاوه بر اینکه ولادت حضرت ولیعصر (عج) است، یک شب پرفضیلت از دیرباز نیز بوده است.

وی با بیان اینکه اصل دعای «کمیل» متعلق به نیمه شعبان است، خاطرنشان کرد: توصیه شده این دعای پرفیض را در شب‌های جمعه هم قرائت شود و از اعمال شب نیمه شعبان، دعای «شجره النبوه» است که در آن از خدای متعال می‌خواهیم بین ما و گناه فاصله بیندازد و احیای شب نیمه شعبان و زیارت «امام حسین(ع)» از اعمال دیگر این شب مبارک است.

کارشناس مسائل مذهبی همچنین همت انسان را به اندازه آرزوهای او دانست و گفت: نباید امشب حاجات خود را به خواسته‌های کوچک محدود کرد، از خدای متعال فقط نباید رفع مشکلات و گرفتاری‌های خود را بخواهیم، بلکه باید از خدا ایمان کامل، عاقبت بخیری، بهشتی شدن، خیر دنیا و آخرت را بخواهیم و علاوه بر خودمان، برای دیگران هم طلب حاجت کنیم.

وی تأکید کرد: هر کدام از ما باید به سهم خود در جشن میلاد امام زمان(عج) شریک باشیم و پرچم شادی و هر اقدامی که از دستمان بر می‌آید را برای این جشن میلاد بزرگ برافراشته کنیم و اگر بتوانیم به نیت امام زمان(عج) گره‌ای از مشکل همنوعان خود بگشاییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha