دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیین تجلیل

حوزه/ امام جمعه شهر لیکک گفت: مهم‌ترین مکان انتقال تربیت اسلامی آموزش و پرورش است و مدرسه مهم‌ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است تا فرهنگ اسلامی را گسترش دهند و دانش آموزان را به حفظ حرمت و عمل به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر لیکک عصر دیروز در مراسمی که به منظور تجلیل از فعالان عرصه امور تربیتی و تربیت اسلامی در حوزه آموزش و پرورش در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی برگزار شد، بیان کرد: نهاد امور تربیتی با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش کشور شروع به شکل گیری کرد و بر همین اساس شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۵۹ شمسی اقدام به تاسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کردند تا دانش آموزان به ارزش‌های اسلامی تشویق و ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه، استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش‌ها و مهارت‌های آن به نسل‌های جدید انتقال یابد و در این زمینه باید تمام تلاش خود را برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در گذشته بکار گیریم افزود: مهم‌ترین مکان انتقال تربیت اسلامی، آموزش و پرورش است و مدرسه مهم‌ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است تا فرهنگ اسلامی را گسترش دهند و دانش آموزان را به حفظ حرمت و عمل به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.

امام جمعه شهر لیکک خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش جایگاه رفیعی در تربیت و آموزش دانش آموزان دارد که باید معلمان و مربیان با احساس مسئولیت وظیفه خویش را به درستی انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت اسلامی دانش آموزان برای رسیدن به حیات طیبه تاکید شده که رسیدن به حیات طیبه از مسیر تفکر و روحیه جهادی و انقلابی می‌گذرد.

علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی در این آیین ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در این نهاد با اشاره به اینکه، روز امور تربیتی روز همه بخش هاست و باید از شیوه‌هایی استفاده کرد تا افرادی که در تربیت نقش داشتند نیز در این روز و هفته تجلیل شوند، گفت: باید به نیروهای کارآزموده در این حوزه نقش دهیم و ظرفیت سازی کنیم تا بتوانیم آینده‌ای روشن را برای فرزندانمان رقم بزنیم.

شهرام قشقایی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم تحقق امر تربیت را تنها منوط به حضور مربی و فعالیت‌های رسمی غیر کلاسی در کنار آموزش‌های کلاسی دانست و گفت: انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس، تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی، زمینه سازی برای ورود نگرش‌های دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی و شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی آنان و حفظ ارزش‌ها از مهمترین اهداف تشکیل امور تربیتی است.

در این مراسم علاوه بر اجرای ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجرای کنفرانس، مقاله و گروه سرود از برترین‌ها و فعلان عرصه امور تربیتی شهرستان بهمئی تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha