یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم گفت: نقش زنان خیر در حوزه سلامت کمتر از مردان نیست؛ کما اینکه در حوزه های دیگر هم همین گونه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در همایش خیرین سلامت آذربایجان شرقی اظهار کرد: نقش زنان خیر کمتر از نقش برادران خیر در حوزه سلامت نیست؛ کما اینکه در حوزه دیگر هم همین است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دوران دفاع مقدس زمانی که در منطقه عملیاتی حضور پیدا میکردیم می‌گفتند، حاج خانم آمد، ماشین‌های سنگین باری را پر از وسایل و کمک‌های مردمی کرده و به منطقه می‌آوردند و یا پشت جبهه‌ها را به یاد داریم که این زنان بودند برای پشت جبهه‌ها اقلام تهیه می‌کردند.

وی گفت: چند روز پیش کمیته امداد امام(ره) همایشی برگزار کرد که اکثر خیرین استان زنانی بودند که اهل آذربایجان و در تهران ساکن هستند و به طور مرتب به کمیته امداد استان کمک می‌کنند؛ کمک‌های اینها نیز خیلی کارساز است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به تهیه ۳۱۳ جهیزیه به نوعروسان از طریق کمیته امداد و خیرین و هیئت امنای مسجد امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این امکانات توسط خواهران انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در توطئه اخیر که معاندان از نام سرکار خانم مهسا امینی استفاده کرد ولی همه دیدیم که نقش زنان در نظام جمهوری اسلامی کمتر از مردان نیست. زنان جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اعم از المپیاد ورزشی و علمی زنان پیشقدم هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به موفقیت های علمی بانوان، گفت: جذب مدارس علمیه خواهران بیشتر از برادران است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: بیمارستان مردانی آذر را در نظر بگیرید، دل می‌خواهد تا میلیاردها خرج کنی و به نام مادرت یک بیمارستان بسازی. چهل مجتمع آموزشی توسط آقای مردانی‌آذر ساخته شده و به اسم مادرشان نامگذاری شده است.

وی متذکر شد: باید تبریز از لحاظ درمانی پیشتاز باشد؛ تبریز چرا نباید یک بیمارستان مهرانه مثل زنجان نداشته باشد؟ البته آقای نوبری در حال ساخت یک بیمارستان برای افراد مبتلا به سرطان است.

امام جمعه تبریز افزود: تبریزی ها از قدیم در امر سلامت پیشقدم بوده اند. در حوزه سلامت نیز پیشتازی تبریز به وضوح دیده خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha