یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری با اصحاب رسانه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: توسعه حوزه‌های علمیه در سراسر کشور از رویش‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم حسینی واعظ پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه که با محوریت پذیرش حوزه علمیه خواهران در مدیریت این استان برگزار شد، توسعه تحصیل بانوان را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: اسلام به حضور زنان در اجتماع با حفظ جایگاه آنان و حریم حجاب و عفاف اعتقاد دارد و توسعه‌ حوزه‌های علمیه خواهران تایید کننده این ادعا برای حرکت به سوی تمدن سازی اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه حوزه‌های علمیه در سراسر کشور از رویش‌های انقلاب اسلامی است و خروجی آن، فقها و دانشمندان برجسته و صاحب‌نظر در حوزه دین است که امروز نیز حوزه علمیه خواهران با همین رسالت درصدد تربیت بانوان اندیشمند و فرهیخته و اثرگذار است تا جایی که این نهاد به مرجعیت دینی پاسخگویی به مسائل زنان دست یابد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان به کارکردهای حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و این نهاد را یکی از مناسب‌ترین بسترهای کمال‌جویی و آرمان‌خواهی برای بانوانی دانست که تشنه معارف ناب قرآن و عترت بوده و شوق خدمت به اسلام، مکتب و همنوعان را نیز دارند.

خانم حسینی واعظ در ادامه با تشریح شیوه ثبت نام علاقمندان به تحصیل دروس حوزوی گفت: ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران از ۲۹ بهمن آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد و دارندگان مدرک سوم راهنمایی یا پایه نهم حداکثر ۱۸ سال (متولدین اول فروردین ۸۴ به بعد) و دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر حداکثر سن ۴۰ سال (متولدین اول فروردین ۶۲ به بعد)  می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی توضیح داد: سه گروه از آزمون کتبی معاف هستند: حافظان کل قرآن کریم، نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه؛ برگزیدگان المپیادهای کشوری دارندگان مدرک سوم راهنمایی (پایه نهم) با حداقل معدل کل ۱۸ و دارندگان مدرک دیپلم با حداقل معدل ۱۸ و دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر با حداقل معدل ۱۷ .

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان اعلام کرد: آزمون ورودی به صورت حضوری و رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

خانم حسینی واعظ ادامه داد: اتباع غیرایرانی تنها به صورت روزانه و با دریافت مجوز از جامعة المصطفی(ص) العالمیه امکان ثبت نام دارند و تحصیل همزمان در حوزه و سایر مراکز علمی برای نخبگان و استعدادهای برتر کشوری بلامانع است.

وی در پایان با اعلام این مطلب که مدرک حوزه علمیه خواهران برای ارتقاء تحصیلی در مراکز دانشگاهی و نیز در راستای استخدام رسمی، معتبر و قابل قبول است، به شیوه‌های ثبت نام در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور و یا مراجعه به وبگاه https://paziresh.whc.irانجام می‌شود.

در ادامه جلسه، خانم زهرا جمالی زاده معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان گلستان به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

خانم حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران استان هم از زحمات و حسن همکاری خبرنگاران قدیر کرد.

توسعه حوزه‌های علمیه در سراسر کشور از رویش‌های انقلاب است

توسعه حوزه‌های علمیه در سراسر کشور از رویش‌های انقلاب است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha