دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مقاله نویسی

حوزه/ اولین جلسه دوره کاربردی مقاله نویسی از انتخاب موضوع تا چاپ نهایی مقاله، به صورت مجازی در مؤسسه آموزش عالی امام جعفر صادق علیه السلام خواهران شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در سمنان، حجت الاسلام خدامراد سلیمیان استاد کارگاه مقاله نویسی کاربردی در جمع مجازی شرکت کنندگان مؤسسه آموزش عالی امام جعفر صادق علیه السلام خواهران شاهرود، اظهارداشت: وقتی یک مسأله ای گره از شبهات دینی و یا سایر مشکلات بر می دارد را یافتیم، باید آن را از روی علاقه مندی و به عنوان یک کار ارزشمند انجام دهیم.

وی افزود: علاقه مندی انسان برای انجام پژوهش بسیار مهم است و باعث انس و الفت با عنوان و کار تحقیقی می شود که با مشخص شدن انگیزه، باید مسأله شما نیز تبیین شود ؛ البته خاستگاه این کار عمدتا در ذهن پژوهشگر وجود دارد.

استاد حوزه تصریح کرد: بنابراین وقتی یک ذهنیتی از عنوان در ذهن شکل گرفت، بعد از آن باید با ذهن فعال خود، آن مواد را چینش کنیم و به صورت یک متن و تولید علمی عرضه کنیم، بنابراین نیازمند نقشه هستیم.

سلیمیان گفت: برای انجام کار پژوهشی طرح اجمالی می تواند نقطه آغازی باشد که تحقق آن پس از عنوان پژوهی است، اما کار اصلی زمانی شروع می شود که معمار حاذق که محقق است بداند که برای بنای خود چه مصالحی را باید تهیه کند.

وی، تصریح کرد: محقق، مواد پژوهش را باید از مطالعه کتاب یا مقالات و فصلنامه ها و ماهنامه های مرتبط شناسایی و به دست آورد؛ بنابراین توجه به دو نکته ضروری است؛ اول اینکه باید به مصالح مورد نیاز این اتفاق آشنا باشد و دوم اینکه دقیقاً مشخص کند که چه چیزی می خواهد و خود را درگیر مصالحی غیر از نیاز نکند.

این دوره با هدف آموزش کاربردی مقاله نویسی از انتخاب موضوع تا چاپ نهایی مقاله برگزار می‌شود که اولین جلسه آن با حضور حجت‌الاسلام سلیمیان استاد مرکز تخصصی مهدویت قم و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نرم افزار قرار برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha