یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه، از برگزاری دوره کاربردی آموزش پژوهشگری، با حضور اساتید مجرب از قم و شرکت ۲۲۰ نفر از طلاب سطح عالی و مقدمات، به مدت ۴ روز خبر داد.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، اظهار داشت: دوره کاربردی آموزش پژوهشگری، با حضور اساتید مجرب از قم و شرکت ۲۲۰ نفر از طلاب سطح عالی و مقدمات، به مدت ۴ روز در کرمانشاه برگزار شد.

وی با بیان اینکه دوره‌های دانش افزایی مهارت‌های پژوهشی، جهت استفاده طلاب، چهار مدرسه علمیه، دایر گردیده، گفت: در قالب دو دوره، در مدرسه سطح عالی آیت الله العظمی بروجردی(ره) و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه، همچنین برای طلاب جدید، مدرسه حضرت امیرالمومنین(ع)، دوره پژوهش برگزار شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) که هم مدرسه مقدمات و هم سطح عالی است، یک دوره برای سطح عالی و یک دوره برای طلاب مقدمات، در حال برگزاری می‌باشد.

حجت الاسلام قلعه بالایی، با بیان اینکه مباحث پژوهشی در میان طلاب دارای اُفق روشنی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با شرکت طلاب در این کلاس‌ها و استفاده از اساتید اعزامی از قم، بتوانیم به غنای علمی طلاب افزوده و قدم در مسیر هدفمند شدن پژوهش‌های طلاب، در عرصه‌های مختلف برداریم.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه، اظهار کرد: در طول این دوره ۴ روزه، ۳۲ ساعت طلاب آموزش می‌بینند، که ۱۶ ساعت آموزش نگارش روش تحقیق و ۱۶ ساعت باقی در ۲ روز آموزش نگارش علمی بیان می‌شود.

وی یادآور شد: پژوهش از ارکان اساسی و بنیادین حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود و بزرگان حوزه برای ماندگاری خود، دارای آثار قلمی متعدد در زمینه‌های گوناگون هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha