دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اقامه نماز عید سعید فطر در اهواز به امامت حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد

حوزه / امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه تغییر نظم عمومی جهانی سبب انزوای آمریکا شده است، گفت: چه زمانی کشورها باور می‌کردند که گاو شیردهی مثل عربستان بدون هماهنگی با آمریکا دست به چنین توافقی بزند، موضوعی که بیانگر انزوای آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان هویزه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و مهمانی خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه انسان برای راهیابی به ماه مبارک رمضان باید خود را آماده کند، بیان کرد: اولیای الهی از ابتدای ماه شریف رجب خود را برای ورود به این ماه مبارک آماده می‌کردند و برخی برای اینکه توشه‌ای را از این ماه تهیه کنند، از بعد ماه رمضان، سال خود را شروع می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: اگر ماه مبارک رمضان دارای جایگاه و ارزش است، به دلیل نزول قرآن کریم در آن می‌باشد، همه عنایت‌های خداوند متعال به این ماه به واسطه مظروف آن یعنی قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اینکه محور برنامه زندگی در خرد و کلان باید "قرآن کریم" باشد، ادامه داد: سعی شود برنامه ریزی کنید که حداقل روزی یک جزء تلاوت قرآن کریم قرائت شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه از سبک زندگی اسلامی با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) فاصله گرفته‌ایم، تصریح کرد: از وقتی که انسان قرآن کریم را به حاشیه راند و فکر و عقل خود را مقدم بر آن دانست، بیچارگی‌ها و مصیبت‌ها را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه ظرفیت‌های بی بدیل است، خاطرنشان کرد: هیچ عملی در این ماه به اندازه ترک گناه و معصیت دارای جایگاه نیست، خواب روزه دار در این ماه از ارزش بسیاری برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نظم عمومی جهانی در حال تغییر است، یادآور شد: در مقطعی آمریکا و اروپا به عنوان قدرت‌های جهانی مطرح بودند، اما امروزه دیگر اُبُهت خود را از دست داده‌اند.

امام جمعه اهواز، با اشاره به اینکه تغییر نظم عمومی جهانی سبب انزوای آمریکا شده است، افزود: چه زمانی کشورها باور می‌کردند که گاو شیردهی مثل عربستان بدون هماهنگی با آمریکا دست به چنین توافقی بزند، موضوعی که بیانگر انزوای آمریکا است.

وی با اشاره به انتقال قدرت سیاسی به عنوان دیگر تأثیر تغییر نظم عمومی جهانی، گفت: قدرت در عرصه‌های مختلف به سمت آسیا آمده است، اینکه دشمن تلاش می‌کند انقلاب اسلامی قد بلند نکند، به همین دلیل است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان اینکه آنچه سبب ساز است، سبب سوز هم است، خاطرنشان کرد: انسان اگر به خداوند متعال توکل کند، با حرکت خود دیگر نگران موانع پیش رو نیست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: باتوجه به پیگیری‌های انجام شده از دولت و رئیس جمهور، بنا شده برای هر شهرستان استان خوزستان اولویت‌ها و مطالبات مهم احصا و بودجه و برنامه لازم برای آن مد نظر باشد.

وی با اشاره به مسأله کشاورزی و مطالبات کشاورزان نسبت به خسارت‌ها، اظهار کرد: کشاورزان باید با یکدیگر تعامل داشته باشند، بنا نیست کسی که چند صد هکتار دارد تمام آن را کِشت کند و کسی که چند هکتار دارد، کِشتی انجام ندهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha