دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام صالحی / خمیر

حوزه / امام جمعه بندر خمیر گفت: نکته مهم توافق ایران و عربستان، بی‌نتیجه شدن تلاش‌های دشمنان اسلام خصوصا صهیونیسم در غافل کردن جامعه جهانی از مسئله فلسطین است که قطعا دستاورد بزرگ این حادثه، بروز وحدت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه خمیر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: امروز نهج البلاغه خوانی باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود که آحاد مردم انس با آن را نیاز اول زندگی خود بدانند.

وی با اشاره به تقارن دو بهار، این موقعیت را ارزشمند دانست و گفت: خوب است مؤمنین علاوه بر تامین محتوای اصلاحی در درون و باطن خود، نسبت به بیرون هم از خود اثر نشان دهند.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: شهر اسلامی باید به گونه‌ای باشد که اگر یک غیر مسلمان و یا محروم از فیض روزه داری وارد شهر شد، متوجه منزلت این ایام شود و بداند وارد چه شهری شده است.

امام جمعه بندر خمیر ادامه داد: ایام عید نوروز علاوه بر شادمانی‌ها و مسافرت‌ها که مردم در زندگی خود دارند، نگرانی‌هایی نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه هر سال خیل عظیمی از مهمانان نوروزی عازم جنوب کشور و شهرهای استان هرمزگان می‌شوند، گفت: بنده در این جهت دو نگرانی و دو خواهش دارم که خطاب به مسئولان است، اول اینکه با عنایت به فرصت‌های فطری فرهنگی، اقتصادی و گردشگری که برای شهرستان خمیر وجود دارد، باید تلاش شود این منطقه به عنوان مقصد گردشگری معرفی شود و نه محل عبور.

وی تصریح کرد: دوم اینکه نگران اسکله بندرپل هستم، چرا که هر سال با نزدیک شدن به ایام نوروز، مسئولان به مردم وعده تقویت و اصلاح زیرساخت این بندر را می‌دهند، ولی اتفاقی که در همه این سال‌ها رقم خورده، تمدید وعده بوده است و هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

امام جمعه بندر خمیر خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات مهم و بزرگ سیاسی که در روزهای اخیر رخ داد، توافق ایران و عربستان بود که تحلیل‌های موافق و مخالف در سطح بین الملل صورت گرفت.

حجت‌الاسلام صالحی افزود: نکته مهم این اتفاق بی‌نتیجه شدن تلاش‌های دشمنان اسلام خصوصا صهیونیسم در غافل کردن جامعه جهانی از مسئله فلسطین است که قطعا دستاورد بزرگ این حادثه، بروز وحدت اسلامی در مدیریت جهانی دنیای جدید است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha