دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهابرج

حوزه/ یکی از ائمه جمعه آذربایجان غربی گفت: بیشترین خسارت و زیان در توافق ایران و عربستان متوجه رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا و مخالفان و براندازان در داخل و خارج شده است، که اکنون و پس از شکست در آشوب‌سازی‌ها و خشونت‌های بی‌رحمانه خود، رویاهای آشفته‌شان تبدیل به کابوس شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با طرح این سوال که شرط رهایی ملت ایران از نظام سلطه چیست؟، اظهار داشت: از دو منظر، فرض چنین زیستی میسر نیست و دیدگاه ضد استکباری و ضد سلطه در ملت ایران و قیام‌های متعددی که در صد سال اخیر در ایران علیه استعمار صورت گرفته، هر گونه ارتباط ایران با غرب مستکبر را غیر ممکن می‌کند.

وی با بیان اینکه انتهای هر مذاکره‌ای با آمریکا، پایان نظام جمهوری اسلامی است و چیز دیگری آنان را راضی نخواهد کرد، گفت: ملت ایران باید در تمام ابعاد و ساحت‌ها، مقاوم و قوی باشد و ایران قوی را به‌معنای جامع کلمه‌اش محقق نماید.

امام جمعه چهاربرج، به توافق ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: بدون تردید این رویداد، یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت سیزدهم به‌شمار می‌آید، که برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی این توافق محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

وی با بیان اینکه در تحلیل این رویداد نباید دچار بزرگ‌نمایی و ذوق‌زدگی شد، خاطرنشان کرد: باید در طول ماه‌های آینده و با مراقبت دولت، تعهدات عربستان راستی‌آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی شود.

حجت الاسلام جلالی اظهار کرد: ایران اسلامی بدون کوتاه آمدن از مواضع اصولی خود با اطلاع‌رسانی و مشورت‌خواهی از هم‌پیمانان منطقه‌ای خود و در سطح حاکمیتی و با حضور دبیر شورایعالی امنیت ملی به این عرصه ورود کرده و با صبر راهبردی خود در فرصت مناسب دست به این اقدام زده است.

وی با اشاره به واکنش‌های مثبت و منفی به این توافق توسط کشورهای مختلف، یادآور شد: بیشترین خسارت و زیان در توافق ایران و عربستان متوجه رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا و مخالفان و براندازان در داخل و خارج شده است، که اکنون و پس از شکست در آشوب‌سازی‌ها و خشونت‌های بی‌رحمانه خود، رویاهای آشفته‌شان تبدیل به کابوس شده است.

امام جمعه چهاربرج در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال و نابودی است، خاطرنشان کرد: این روزها شرایط سیاسی و امنیتی سرزمین‌های اشغالی به وضعیت پیش از وقوع زلزله‌ای می‌ماند که به‌محض رخ دادن، همه‌چیز را به ویرانه تبدیل خواهد کرد، در حقیقت رژیم صهیونیستی به لبه پرتگاه رسیده و با اندک تکانی کارش تمام است.

وی با اشاره به اینکه اکنون شاهد هستیم ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل دولت نتانیاهو قد علم کرده است، تصریح کرد: اظهارات صریح مقامات اسرائیلی و حامیان غربی آنها نسبت به فروپاشی از درون این رژیم در کنار تمرد نیروهای ارتش، نشان می‌دهد وضعیت خیلی فاجعه‌بارتر از آن‌چیزی است که در رسانه‌ها منتشر می‌شود و این بحران به مدت هشت دهه همچون آتش زیر خاکستر باقی مانده بود که فقط به یک جرقه نیاز داشت که تندروها ناخواسته آن‌را کلید زدند.

حجت الاسلام جلالی، هم چنین به تقارن فصل بهار با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هر چیز بهاری دارد و قرآن، بهار جان‌ها است و رمضان ماه نزول قرآن و در حقیقت هم‌زمانی بهار طبیعت و بهار فطرت و تقارن دگرگونی شگرف طبیعت با ماه رستاخیز جان، فرصت مغتنمی برای سلوک انسان به سمت هدف خلقتش می‌باشد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha