شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین در نشستی با ائمه جماعات، روحانیون و طلاب شهر الوند درباره موضوع جذب و پذیرش طلاب جدید گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی ظهر امروز در جمع روحانیون و طلاب شهر الوند که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرماید «پیران و سال خوردگان خود را گرامی و بزرگ بدارید و احترام و اکرام نسبت به آنها داشته باشید تا مورد احترام کوچک ترها واقع شوید عظمت آنها را باور داشته و به عنوان پشتیبان حرکت‌ها حفظ کنید.»

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به کلام نورانی پیامبر(ص) ما باید نسبت به بزرگان احترام و ارزش قائل شویم، چون تکیه گاه و معدن تجربه های زیادی هستند.

وی اظهار کرد: امام صادق علیه السلام می‌فرماید «عَلَیکَم بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلی کُلِّ خَیرٍ» توصیه امام صادق(ع) در خصوص جوانان این است که به آنها عنایت و توجه داشته باشید چرا که جوان پر از انرژی و قدرت است و افق امیدش بلند بوده و انگیزه بالایی دارد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «من به این جوان ها و نوجوان ها امیدوارم اینها مایه امیدند و اگر این جوان ها نسبت به جوان های اول انقلاب قویتر نباشند ضعیف‌تر نیستند».

وی به پذیرش حوزه های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: جوان سرشار از هوش و استعداد است؛ امروز ما می توانیم یک یادگاری برای آینده داشته باشیم و هر نفر از ما یک فرد سرشار از استعداد و هوش بالا را به مکتب امام صادق(ع) معرفی کند .

انتهای پیام

نشست مدیر حوزه علمیه استان قزوین با ائمه جماعات و روحانیون شهر الوند

نشست مدیر حوزه علمیه استان قزوین با ائمه جماعات و روحانیون شهر الوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha