دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شایان نادری

حوزه/مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح اقدامات اساسی این نهاد در محرومیت زدایی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، شایان نادری مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد، امروز در نشست خبری ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خوشبختانه از سال ۱۳۹۹ تاکنون ۲۱ رزمایش در حوزه‌های مختلف معیشتی، آموزشی، وسایل گرمایشی و سرمایشی، بهداشتی و ...در استان داشتیم که تعداد ۱۰رزمایش مربوط به سال ۱۴۰۱ بود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد افزود: حجم خدماتی که طی این ۲۱رزمایش توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان به مردم ارائه شد بیش از ۳۰۰میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه در حوزه جهیزیه بیش از ۲۰۰سری جهیزیه توانستیم میان زوج‌های نیازمند طی دو سال اخیر توزیع کنیم، خاطرنشان کرد: در بحث کاروان خدماتی نیز طی دوسال اخیر در نقاط محروم و دور از دسترس رسانه‌ها مانند پیچاب باشت، پهنوک در بهمئی، غروه در لنده، دیشموک، سبز امیر بین دیشموک و مارگون، سیلاب کلوار، زیلایی و برخی دیگر از مناطق خدمات جهادی برسانیم.

نادری ادامه داد: قرارگاه امدادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)در بحث حوادث و سوانح غیر قابل پیش‌بینی نیز حضور فعالی داشتند که نقطه ورود این قرارگاه در بحث زلزله سی‌سخت بود که از همان اوایل وقوع زلزله حضور فعال داشتند و قریب به ۱۹۰میلیارد ریال به ۱۲۰۰ خانواده شهری و حدود ۷۰۰خانواده روستایی کمک بلاعوض ۱۰میلیون تومانی شد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توزیع ۱۳۰ کانکس، ۲۰۰چادر و اقلام دیگری مانند پتو، وسایل گرمایشی، غذای گرم و ... مورد نیاز از دیگر خدمات این ستاد در زلزله سی‌سخت بود.

نادری با اشاره به سیل اخیری که در تابستان رخ داد، گفت: هشت منطقه را در پنج‌ شهرستان در بحث خدماتی تحت پوشش قرار دادیم. در همان سیل تعداد ۵۰خانوار شناسایی شده‌ بود که وسایل و لوازم خانگی آنها دچار آسیب شده بود و لوازم مورد نیاز به آنها اهدا شد.

وی ادامه داد: به همت بنیاد ۱۵خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز دو رزمایش «لبخند مادری» و «مثبت حرکت» را در استان برگزار شد. در رزمایش «لبخند مادری» بیش از ۱۳۰خانواده که فرزند سوم به بعد داشتند و همچنین خانواده‌های دارای سه قلو را شناسایی و مورد حمایت قرار دادیم. این خدمات شامل پک ۲۱ قلمی از اقلام موردنیاز برای یک نوزاد تا دوسالگی برای خانواده‌های فرزند سوم به بعد و خانواده‌های سه قلو هم علاوه بر این پک ۲۱قلمی، پوشک این نوزادان را تا شش ماهگی و مبلغ سه میلیون تومان برای هر نوزاد کمک کردیم.

به گفته مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در رزمایش «مثبت حرکت» نیز ۳۲۰قلم تجهیزات توان‌بخشی از جمله تشک، ویلچر، عصای جسمی و عصای سفید برای نابینایان به هم استانی‌های عزیز تقدیم شد.

نادری حمایت از بیماری‌های صعب‌العلاج و حمایت زوج‌های نابارور را از دیگر خدمات ارائه شده اعلام کرد و گفت: در بحث زوج‌های نابارور از ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به آنها ارائه می‌شود؛ تاکنون ۵۲۶ زوج شناسایی شده که بخشی وام را دریافت کرده و برخی نیز در حال تشکیل پرونده هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح محلات بیست بیست در حوزه‌های مناطق آسیب‌پذیر استان گفت: شهرک امام‌ حسین(ع) در شهر یاسوج، مادوان سفلی در حومه شهر یاسوج، محله گلزار در شهر دهدشت و محلات کیامرثی و لبنان در شهر گچساران پنج محله‌ای بودند که شناسایی و به بنیاد ۱۵خرداد ستاد محول شده‌اند.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طرح دیگری نیز با حمایت هلدینگ کشاورزی و یک شرکت زیرمجموعه این نهاد اجرا شد و در سال ۱۳۹۹ سی هزار از اراضی دیم استان را تحت پوشش این طرح قرار دادیم.

وی ادامه داد: تاکنون در ساخت ۵۴ باب مسجد، سه خانه عالم، دو کتابخانه و دو سالن ورزشی مشارکت داشته ایم. در سال ۱۴۰۱ از محل تبصره ۱۶ بند به بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۴۲۷ نفر اعطا شد که ۶۶۳ پرونده تشکیل شده و آماده پرداخت داریم.

وی با اشاره به وضعیت کارخانه قند یاسوج اظهار کرد: بخش تصفیه شکر این واحد صنعتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و بخش چغندر و تولید قند نیز پایان فصل بهار سال جدید به بهره برداری می رسد. جذب نیرو برای این واحد صنعتی هم از طریق آزمون خواهد بود. ۱۲۰ واحد مسکونی این کارخانه تا یک ماه قبل هیچ گونه نظارتی نداشتیم اما هم اکنون تحت مدیریت کارخانه قرار گرفتند.

نادری تصریح کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان صرف بازسازی و تعمیر کارخانه قند یاسوج شده است و تعمیرات کارخانه با استفاده از ظرفیت های بومی انجام شد.

وی ضمن انتقاد از همکاری ضعیف بانک تجارت، ادامه داد: در صورتی که حوزه سرمایه گذاری و مالی بانک تجارت همکاری لازم را می کرد کارخانه قند زودتر به بهره برداری می رسید؛ این بانک باید ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می کرد که تنها ۵۰ میلیارد تومان پرداخت کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کارخانه هربی فارمد در منطقه سربیشه گچساران عنوان کرد: فاز اول این کارخانه تکمیل شد و فاز دوم تجهیزات و راه اندازی خط های جدید باید مستقر شوند. در این کارخانه داروهای گیاهی، تولید ادویه و نوشیدنی های دارویی تولید خواهد شد.

نادری با اشاره به اینکه ۱۲۴ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری این واحد صنعتی بوده است، بیان کرد: کارخانه تا پایان بهار سال ۱۴۰۰ ۲ به طور کامل افتتاح و بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha