یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1077991
۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز رفت و به تماشای فیلم سینمایی غریب نشست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جریان تماشای فیلم سینمایی غریب در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز که عابدین خُرّم استاندار آذربایجان شرقی و محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم حضور داشتند، به روح شهید بروجردی درود فرستاد و گفت: سرداران بزرگی در طول دفاع مقدس داشتیم ولی رزمندگان و سرداران حاضر در غائله کردستان، پادگان سنندج و مهاباد که قبل از دفاع مقدس آغاز شده بود، مظلومیت و غربت خاصی داشتند.

وی مردم کردستان را مردمی بسیار خونگرم توصیف کرد و با بیان خاطره‌ای گفت: امیر "دادبین" از فرماندهان ارشد ارتش در کردستان خدمت می کرد و روزی این مرد الهی در حین ماموریت از کوه سقوط کرد و ۹ ماه در کما بود، مردم کردستان در تهران در مقابل بیمارستان تجمع می کردند و برای این فرمانده نظامی دعا می کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دشمن با غائله‌های مختلف می‌خواست از احساسات پاک آنها سو استفاده کند، ابراز داشت: مردم کردستان با همراهی ارتش و سپاه، بدخواهان را از خود راندند.

وی با اشاره به اینکه شهید بروجردی، شهید صیاد شیرازی و سردار سرلشکر رحیم صفوی در کردستان و غرب خدمات بسیار ارزشمندی داشتند، افزود: این فیلم سینمایی بخشی از این شهدای عزیز را از غربت خارج می‌کند و تلاش‌های تجزیه طلبانه دشمنان را به نمایش در آورده است.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ را باید به نسل های آینده معرفی کرد، گفت: خیلی از واقعیت‌ها را می‌توان با زبان هنر بیان کرد و ماندگار ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تقدیر از محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی غریب، تصریح کرد: از همه عوامل که در ساخت اینگونه فیلم‌ها نقش اساسی داشتند تشکر می‌کنم.

وی در پایان با تبریک روز هنرهای نمایشی، از حوزه هنری به خاطر بازسازی سالن‌های سینمایی تبریز و استان تقدیر کرد و ادامه داد: هر آنچه که از دست ما برای تقویت هنر بر بیاید آماده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha