سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
یوسف الحاضری سخنگوی سابق وزارت بهداشت یمن

حوزه/ دکتر یوسف الحاضری سخنگوی سابق وزارت بهداشت یمن گفت: ما از توافق تهران-ریاض حمایت می کنیم و شرط لازم در این خصوص جدیّت نظام سعودی باید باشد و نباید سعودی ها آن را یک مانور سیاسی قرار دهند.

همزمان با ماه مبارک رمضان سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با دکتر «یوسف الحاضری» سخنگوی سابق وزارت بهداشت یمن به گفت و گو پرداخته است که به شرح ذیل است:

حوزه: آیا می توانیم ماه رمضان را فرصتی برای همگرایی، مدارا، برون رفت از اختلافات و تلاش برای مصلحت ملت و وحدت اسلامی آن قرار دهیم؟

ماه رمضان ماه قرآن است و با رفع اختلافات می توان از مشکلات بین امت اسلامی عبور کرد و در غیر این صورت تقصیر و گناه برعهده ماست. هر طرفی که در این راستا بکوشد از سوی قرآن ممدوح است.

حوزه: چگونه می توان از فرصت ماه رمضان برای مقابله با چالش ها و توطئه ها علیه ملت اسلامی، ترک اختلاف و گفت‌وگو استفاده کرد؟

هر زمان بفهمیم دشمن کیست در آن زمان ضمن کنارگذاشتن اختلافات، با توطئه های آن نیز مقابله می کنیم. قرآن، دشمن را یهود نام برده که علیه اسلام اقدامات مختلفی صورت داده است.

حوزه: چگونه می توان در کنار مردم فلسطین و مقاومت آنها برای آزادی قدس ایستاد و از مردم فلسطین در آزادی سرزمینشان حمایت کرد؟

باید مسئولیت دینی خود را در برابر قبله نخستین برعهده بگیریم که مصداق آن آخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس است که توسط امام خمینی (ره) ابداع گردید. باید به قرآن بازگردیم تا این منطقه را آزاد نماییم. در صورت عدم مسئولیت پذیری در این خصوص خیانت کرده ایم.

حوزه: آینده پروژه عادی سازی، خیانت و همسویی با دشمن علیه ملت اسلام و مقدسات را چگونه می بینید؟

عادی سازی خیانت به دین و اسلام و جهان عرب است و دیگر کشورها با این دید به کشورهای عادی سازی کننده روابط با صهیونیست ها نگاه می کنند و این پروژه رو به شکست است.

حوزه: نظر شما درباره توافق ایران و عربستان و تأثیر آن بر منطقه چیست؟

ما از این توافقات حمایت می کنیم و شرط لازم در این خصوص جدیت نظام سعودی باید باشد و نباید سعودی ها آن را یک مانور سیاسی قرار دهند. از دیگر کشورها نیز دعوت می کنیم در این راستا اقدام نمایند. این توافق برای منطقه مثبت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha