چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نائب الامين العام لجمعية العمل الإسلامي في البحرين الشيخ «عبدالله الصالح»

حوزه/ حجت الاسلام شیخ عبد الله الصالح جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین "امل" گفت: با تاکید بر اخوت اسلامی، دغدغه ها و چالش ها و سرنوشت مشترک می توان فرزندان منطقه را متحد کرد تا در برابر دشمنانی که در کمین آن هستند، بایستند.

همزمان با ماه مبارک رمضان سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله الصالح، جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین "امل" به گفت و گو پرداخته است که ترجمه آن به شرح ذیل است:

حوزه: آیا می توانیم ماه رمضان را فرصتی برای همگرایی، مدارا، برون رفت از اختلافات و تلاش برای مصلحت ملت و وحدت اسلامی آن قرار دهیم؟

ماه مبارک رمضان، ماه خدا، ماه برکت و رحمت و مغفرت است؛ همگرایی، بردباری و برون رفت از اختلافات و نزاع ها از خالصانه ترین جلوه های این ماه مبارک است. دشمنی و کینه و نزاع بین مردم به طور عام و مسلمانان به طور خاص جزء انگیزه های شیطانی است و شیاطین در این ماه به غل و زنجیر و دور از مومنان واقعی هستند. بنابراین بسیار طبیعی است که این ماه زمان همگرایی، مدارا، برون رفت از اختلافات، تلاش برای مصلحت و وحدت امت باشد.

حوزه: چگونه می توان از فرصت ماه رمضان برای مقابله با چالش ها و توطئه ها علیه ملت اسلامی، ترک کینه و اختلاف و گفتگو و همگرایی استفاده کرد؟

با تاکید بر اخوت اسلامی، دغدغه ها و چالش ها و سرنوشت مشترک می توان فرزندان منطقه را متحد کرد تا در برابر دشمنانی که در کمین هستند، بایستند و چالش های مختلف و همکاری های صمیمانه بین کشورهای منطقه را بررسی نمود.

حوزه: چگونه می توان در کنار مردم فلسطین و مقاومت آنها برای آزادی قدس ایستاد و از مردم فلسطین در آزادی سرزمین‌شان حمایت کرد و در ماه رمضان روحیه گرفت؟

در هفدهم ماه مبارک رمضان هر سال مسلمانان سالروز جنگ بدر و پیروزی مسلمانان در آن را جشن می گیرند، با تمرکز جهت گیری منطقه بر مسجد الاقصی و فلسطین و عزت و حیثیت مسلمانان، می توان مسلمانان را به یکدیگر نزدیک کرد و آنها را با دغدغه ها و مشکلات برادران خود در فلسطین آشنا و به یاری و حمایت از آنها ترغیب نمود. زیرا ماه رمضان ماه صمیمیت و تسلی مضطرین به ویژه مردم فلسطین است که از نژادپرستی صهیونیست ها و استکبار غرب استعماری رنج می برند.

حوزه: آینده پروژه عادی سازی روابط با اسرائیل، خیانت و همسویی با دشمن علیه ملت اسلام و مقدسات را چگونه می بینید؟

عادی سازی یک پروژه غربی است که در آن کشورهای وفادار به آمریکا با یکدیگر ملاقات می کنند و هدف اصلی آن دور نگه داشتن صهیونیست ها از اروپا، اشغال خاورمیانه از طریق صهیونیست ها، گسترش اختلافات و جنگ های بین المللی و جلوگیری از ثبات و پیشرفت علمی منطقه ماست. ان شاءالله هر کسی که با آنها همکاری کند به زباله دان تاریخ بپیوندد.

حوزه: نظر شما درباره توافق ایران و عربستان و تأثیر آن بر منطقه چیست؟

امر طبیعی در بین کشورهای منطقه آشتی، همکاری، اتحاد و تلاش برای منافع ملی است و هر گونه پیشرفت در روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان بدون شک منطقه را به همزیستی، تساهل و همکاری بازمی گرداند و عاملی برای یک رنسانس اقتصادی مورد انتظار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha