دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ زیاد سلمان عضو تجمع علمای مسلمین لبنان و امام جمعه منطقه جیّه

حوزه/ شیخ زیاد سلمان عالم لبنانی گفت: ماه مبارک رمضان ماه وحدت اسلامی، تسامح و آشتی و دیدار و گفتگو و ساختن پل های ارتباطی میان تمام فرقه های اسلامی و عبور از کینه ها و اختلافات مذهبی است.

همزمان با ماه مبارک رمضان سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با حجت الاسلام والمسلمین شیخ «زیاد سلمان» عضو تجمع علمای مسلمین لبنان و امام جمعه منطقه جیّه به گفت و گو پرداخته است که به شرح ذیل است:

حوزه: آیا می توانیم ماه رمضان را فرصتی برای همگرایی، مدارا، برون رفت از اختلافات و تلاش برای مصلحت ملت و وحدت اسلامی آن قرار دهیم؟

ماه مبارک رمضان ماه وحدت اسلامی، تسامح و آشتی و دیدار و گفت‌وگو و ساختن پل های ارتباطی میان تمام فرقه های اسلامی و عبور از کینه ها و اختلافات مذهبی است و باید به وحدت کلمه دست یابیم. ماه رمضان به ما روحیه معنوی عالی برای مقابله با توطئه ها و فتنه های مذهبی می دهد.

حوزه: چگونه می توان از فرصت ماه رمضان برای مقابله با چالش ها و توطئه ها علیه ملت اسلامی، ترک کینه و اختلاف و گفت‌وگو و همگرایی استفاده کرد؟

جوامع اسلامی ما در مرحله اصلاح و تغییر هستند و از مستلزمات آن ارتباط میان جریان های متنوع فکری و سیاسی است. عوامل تاریخی و سیاسی موجب دوری جوامع شده و باید از آن عبور کرد. با وحدت و با رویکرد ساخت آینده و وطن از طریق همبستگی امت اسلامی می توان از مشکلات عبور نمود.

حوزه: به نظر شما امکان گفتگوی علمای شیعه و اهل سنت در ماه مبارک رمضان برای حل اختلافات وجود دارد؟

از برکات ماه رمضان ایجاد فرصت های ملاقات و گفت‌وگوهای اجتماعی سیاسی است. این ارتباطات به ویژه میان علمای اهل سنت و شیعیان باید دائمی و غیرموسمی باشد. باید فرهنگ تسامح و گفت‌وگو در پیش گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha