جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بحرین

حوزه/ در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی بحرین معارضان بحرینی طی نشستی ، بر تحریم و عدم مشارکت در این انتخابات تاکید و مهمترین دستاورد آن را تبعیض، ظلم و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عنوان کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، انتخابات پارلمانی بحرین ۱۲ نوامبر سال جاری به دستور پادشاه بحرین برگزار می شود. در آستانه برگزاری انتخابات صوری پارلمان بحرین معارضان بحرینی در داخل و خارج از این کشور ضمن برگزاری نشست ها و گردهمایی های اعتراضی، این انتخابات را تحریم کرده و خواهان تحقق دموکراسی حقیقی و آزادی زندانیان سیاسی شدند.

در همین راستا اخیرا، نشست بررسی انتخابات جعلی در بحرین با عنوان« آل خلیفه و بهشت گمشده دموکراسی» از سوی جمعیت العمل الاسلامی بحرین برگزار شد. در این گردهمایی معارضان بحرینی در سخنرانی های قاطع خود بر تحریم این انتخابات تاکید نمودند.

در این نشست تعدادی از رهبران سیاسی و برخی از شهروندان جوامع عرب و مسلمان مقیم جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کردند.

حجت الاسلام مرتضی السندی از رهبران جنبش الوفاء الاسلامی درباره تحریم انتخابات آتی در بحرین گفت: صداهای اعتراض در همه نقاط بحرین بلند شده است و در داخل و خارج از کشور این انتخابات را که همگان مضحک و ساختگی می دانند، تحریم می کنند.

وی با بیان اینکه تجربه بیست ساله برای آشکار شدن واقعیت ساختگی مجلس کافی است، افزود: این مجلس ابزاری است در دست حاکمیت برای تصویب قوانین سرکوبگرایانه و تضمین تسلط و قدرت انحصاری آن در تمامی کشور است.

السندی گفت: تجربه بیست سال گذشته نتیجه اش قوانینی بوده که در خدمت رژیم آل خلیفه قرار گرفته است.قوانینی چون گردهمایی ها، قانون انجمن ها، قانون بازنشستگی، قانون مالیات های اضافه شده، قانون تروریسم و ... و تعدادی از قوانین سرکوبگرایانه که آزادی های مدنی را محدود می کنند.

در ادامه این نشست دکتر راشد الراشد از رهبران برجسته معارضان بحرینی با تمجید از استقامت ملت بحرین در برابر ظلم و استبداد رژیم آل خلیفه اظهار کرد: مردم بزرگ ما برای رسیدن به عدالت و شهروندی که در آن همه برابر باشند، فداکاری های بزرگی انجام داده اند و از این طریق به شهدا و گروهی از مردان و زنانی که علی رغم همه شرایط وحشیانه و ظالمانه سرکوب تسلیم نشدند، درود می فرستم.

وی با تحسین بر مقاومت نمادها و رهبران دینی و ملی، به عنوان شگفت‌انگیزترین نمونه‌های پایداری، صبر و صداقت تاکید کرد: پایبندی این رهبران به حقوق مردم و دفاع از آنان در صفحات تاریخ ثبت خواهد شد و آنان از حقوق و آزادی و کرامت خود چه در زندان و چه در خارج از کشور حمایت می کنند و خواستار عدالت و آزادی و کرامت هستند و بر این هدف مقدس پافشاری می کنند.

دکتر الراشد به سفر پاپ واتیکان و سخنرانی رسمی وی اشاره کرد و گفت: پاپ در مورد درخت زندگی طولانی صحبت کرد و به هیچ موضوعی مربوط به درد مردم بحرین نپرداخت. پاپ به شرایط اسفبار رژیم آل خلیفه در دیکتاتوری، ظلم، فقدان آزادی و فقدان عدالت در سخنانش اشاره نکرده است.

وی افزود: پاپ به درد هزاران خانواده و خانواده‌هایی که فرزندانشان کشته شدند، اشاره نکرد و از هزاران زندانی و آواره در تبعید اجباری سخنی به میان نیاورد.

الراشد با اشاره به برگزاری انتخابات صوری بحرین گفت: اجماع ملی تاریخی بی سابقه ای برای تحریم این انتخابات ساختگی وجود دارد و مردم بحرین تصمیم خود را برای تحریم این انتخابات با وجود تبلیغات مالی رژیم برای ترغیب در انتخابات، گرفتند و در این انتخابات شرکت نمی کنند.

این فعال سیاسی بحرین خاطر نشان کرد: آنها می خواهند دنیا را فریب دهند که دموکراسی و انتخابات آزاد در کشور بحرین وجود دارد.

اجماع معارضان بحرینی بر تحریم انتخابات جعلی آل‌خلیفه

دکتر عبدالرئوف الشایب دبیرکل نهضت رستگاری (خلاص) در این نشست بر تحریم انتخابات تاکید کرد و گفت: ما بر ادامه مقاومت و تحریم این انتخابات و عدم مشارکت در انتخاباتی که رژیم سرکوبگر آل خلیفه قصد برگزاری آن را دارد تاکید می کنیم و خواهان مبارزه با دیکتاتوری آل خلیفه هستیم.

وی گفت: در سایه سرکوبگری و عدم حضور تمام مخالفان و نبود روند سیاسی در کشور و بازداشت شخصیت ها و رهبران مذهبی و ملی برگزاری انتخابات ممکن نیست.

در پایان این نشست شیخ عبدالله الصالح معاون دبیر کل جمعیت العمل الاسلامی بحرین گفت : آخرین افرادی که حق دارند از دموکراسی و انتخابات صحبت کنند؛ آل خلیفه و همه دولت های دیکتاتوری هستند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات وسیله ای برای مشارکت همه جانبه مردمی است تا مردم صاحب حاکمیت و منشأ اقتدار باشند، اما پس از بیست سال تجربه ، انتخابات چه دستاوردی برای مردم داشته است؟

شیخ الصالح تصریح کرد: تنها دستاورد آن انحصار، ظلم، بی عدالتی، جفا، مالیات بیشتر، مصادره حقوق و اجاره کشور به بیگانگان و به ویژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده است.

معاون دبیرکل جمعیت العمل الاسلامی خطاب به مردم بحرین گفت: مردم شریف ما مسئولیت شرعی و قانونی در قبال نسل های آینده دارید که به شما اجازه نمی دهد در این انتخابات جعلی و مسخره مشارکت نمایید.

وی در پایان تاکید کرد که هرکس در این انتخابات شرکت کند به تقویت استبداد آل خلیفه و سلب حق مردم برای بازگرداندن حق مشروعشان، کمک کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha