شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قرآن و شهدا

حوزه/ خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) رسالت حوزه علمیه خراسان با اقدامی ابتکاری و دلنشین، مردم را به غرفه شهدایی خود در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد دعوت و برنامه ای مخاطب پسند در تبیین سیره شهدا اجرا می کنند.

خبرگزاری حوزه- مشهد/ شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد این روزها در محل نمایشگاه های دائمی آستان قدس رضوی در آغازین روزهای بهار طبیعت و قرآن برپاست و علاقه مندان به عرصه قرآن و محافل قرآنی، این شب ها به بازدید از غرفه ها، گپ وگفت با غرفه داران و اهالی فرهنگ و هنر و بازدید از مجموعه آثار می پردازند.

خانم اسدیان، طلبه حوزه علمیه الزهرا(س) رسالت و مسئول غرفه قرآن و شهدا حوزه علمیه خراسان در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، به سابقه فعالیت در عرصه شهدا اشاره و عنوان کرد: قریب به دو سال است که با عنوان آشنایی مخاطبان با شهدا و امام زمان(عج) در سطح شهر مشهد ارائه خدمت می کنیم.

وی با بیان این که این غرفه در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با محوریت آشنایی مخاطب با شهدا و زندگی آنان برپاست، تصریح کرد: مخاطبان آنگاه که به غرفه ها وارد می شوند، با فشردن زنگ تعبیه شده، از هر شهیدی پیامی را دریافت می کنند و نوع ارتباط غرفه با مخاطبان در این دوره از نمایشگاه، کاملا تعاملی و متفاوت است.

مسئول غرفه قرآن و شهدا حوزه علمیه خراسان شهید باکری، صدرزاده، سلیمانی، کاظمی، باقری و شهید گمنام را از جمله شهدای موردنظر برای پخش پیام در غرفه عنوان و تصریح کرد: هر مخاطب زنگ در خانه شهید را به صدا درمی آورد و سپس، از طریق هدفون پیامی را از طریق شهید دریافت می کند که درسی از زندگی یا وصیت شهید می باشد.

خانم اسدیان با بیان این که این نوع کار، معرفی شهدا با رویه جدید است و برنامه هایی در این شب ها با عنوان آشنایی مخاطب با حیات طیبه شهدا نیز درنظر گرفته ایم، عنوان کرد: هر مخاطب از طرف هر شهید نامه ای دریافت می کند که در آن نامه حیات طیبه را توضیح داده ایم و مضمون آن، زندگی شادتری در حیات دنیوی و اخروی با محوریت حیات طیبه است.

وی با بیان این که نوع کار تعاملی، صمیمانه و دوستانه بوده و حس و حال مخاطب را دگرگون می کند، خاطر نشان کرد: از مخاطب خواسته ایم حس خود را پس از شنیدن برایمان بنویسند و امیدواریم این نوع کار، در مردم اثرگذار باشد.

شایان ذکر است؛ شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از جمعه 4 تا یازدهم فروردین ماه سال جاری، در آغازین روزهای بهار قرآن، هر شب از ساعت 17 تا 22 در محل نمایشگاه های دائمی آستان قدس رضوی میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha