شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ جلسه ستاد سئون فرهنگی ارومیه

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: در ماه مبارک رمضان ۳۵۰ مبلغ از سوی حوزه علمیه آذربایجان غربی برای تبلیغ اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد مهدی محمدی معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی، امروز در جلسه شئون فرهنگی ارومیه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، با انتقاد از برخی بی‌اعتنایی‌ها به روزه خواری و کشف حجاب علنی، اظهار داشت: امروز روزه خواری علنی و کشف حجاب به نماد مبارزه علیه اسلام تبدیل شده است و متاسفانه عده‌ای که در برابر این مسائل مسئولیت دارند، واکنش خاصی نشان نمی‌دهند، بنابراین لازم است مسئولین امر پیگیر تصویب قوانین بازدارنده و اجرای دقیق آن باشند.

وی افزود: در اسلام برای مقابله با منکرات مراحلی از جمله شناسایی، نصیحت، مقابله و تنبیه بیان شده و روحانیت و مبلغینی که در ایام متعدد به تبلیغ اعزام می‌شوند، قدرتی بالاتر از نصیحت ندارند و لذا باید مسئولین هم در این خصوص قوانین بازدارنده را به صورت دقیق اجرا کنند، چرا که با صِرف زبان و توصیه نمی‌شود کاری کرد و قدرت نظام باید جلوی سیرِ فحشا و فساد را بگیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: باید سازمان‌ها، ادارات و نهادهای فرهنگی وظایف خود را نسبت به ماه مبارک رمضان به درستی بشناسند و بدان عمل کنند و شانه خالی کردن در این خصوص اصلا قابل توجیه نیست.

وی گفت: رسانه امروز در فرهنگ سازی درست و یا غلط نقش اساسی دارد و ما متاسفانه از این امر غفلت کرده‌ایم، امروز امپراطوری رسانه‌ای غرب شبانه روز برای تبلیغ علیه اسلام و مقدسات در حال دسیسه چینی است.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: نباید جشن‌های دینی و انقلابی فقط محدود به قشر مذهبی باشد و زمینه‌ها برای حضور همه اقشار در جشن‌های مذهبی و دینی باید ایجاد شود تا پیام دین به سمع و نظر همه مردم برسد.

وی یادآور شد: در کارهای فرهنگی بسنده کردن به برنامه‌های بخشنامه‌ای دردی را درمان نخواهد کرد، بنابراین برای تاثیرگذاری فرهنگی و ایجاد تحول فرهنگی و مقابله با آسیب‌ها و حملات دشمن، مجموعه‌های فرهنگی علاوه بر شناخت دقیق موضوعات، باید به سمت درمان قطعی و نه مقطعی آن حرکت کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: ۸۵۰ طلبه خواهر و برادر در مدارس آذربایجان غربی در قالب طرح امین مشغول به تبلیغ و فعالیت فرهنگی هستند و از این جهت از مدیران آموزش و پرورش که امسال همکاری خوبی داشتند، تشکر می‌کنیم، البته با توجه به نیاز شدید مدارس این تعداد کافی نیست و باید آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی زمینه حضور بیشتر طلاب در مدارس را فراهم کنند.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان ۳۵۰ مبلغ از سوی حوزه علمیه آذربایجان غربی برای تبلیغ اعزام شده‌اند.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: باید فعالیت‌های دینی و فرهنگی به صورت هدفمند و هنرمندانه و دارای پشتوانه و تاثیرگذاری فرهنگی باشد و از انجام کارهای روتین اجتناب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha